Gra dla dwóch, klient- serwer

0

Macie pomysł na grę klient- server? Na zaliczenie mam napisać grę, np dwóch klientów i serwer i zastanawiam się co to mogłoby być oraz w jakiej technologii. Może warcaby i sockety/ rmi?

0

Tibia i CORBA!

Pytanie uważam za trochę bez sensu

0

Może inaczej. Jeśli Wam przypadłoby napisać jakąś prostą grę w Javie klient- server to co to by było oraz w jakiej technologii?

1

Kółko i krzyżyk w RMI gdybym chciał się zupełnie nie wysilic i machnąć raz dwa.
Jakieś karty gdybym chciał się tym gdzieś chwalić (brydż na przykład)

0

Wymagania co do projektu:

(i) Grupy, domyslnie, 3-osobowe; dopuszczmya mniejsze i wieksze - dla wiekszych jednakze orsna wymagania.

(ii) Nalezy, oczywiscie, przygotowac jakis system rozproszony. Jako przykaldowy temat podalem jakas gre sieciowa, ale moze byc tez cos innego (np. jakies obliczenia rozproszone).

(iii) Oczywiscie, podstawowa sensownosc projektu (np. ta sama gra nie toczy sie inaczej na komputerach roznych graczy, grajacych ze soba).

(iv) Przygotowany system ma spelniac dwa sposród nastepujacych zalozen:

  • wykorzystanie jakiegos nietrywialnego algorytmu rozproszonego -elekcji, konczenia obliczen, naprawy bledow, itd.

  • uzycie ,,nietrywialnego'' narzedzia, np. MPI, CORBA, WS, srodowiska GRIDowe (DIET, Globus, etc.)

  • uzycie narzedzi churowych - OpenStack, OpenNebula, OpenCloud, etc. - liczy sie za dwa!

Wyjasnienie: system moze zatem byc zaimplementowany na prostych socketach czy RMI, o ile wykorzystuje co najmniej dwa algorytmy. Moze tez stosowac tylko proste algorytmy, ale integrowac dwa srodowiska.

Co wg Was trzeba by było dodać do kółka- krzyżyk + RMI żeby wystarczyło?

0

w jakiej technologi

technologia jest drugorzędna. Piszesz to w Javie, ale jak byś chciał to napisać w Pythonie, C++ czy PHP, to raczej nie sadzę, żeby wiele to zmieniło.
Licza się algorytmy i architektura aplikacji (czyli jakiego rodzaje obiekty, jakie informacje wymieniaja ze soba, w jaki sposób etc.). I tego cię powinni uczyć w szkole. W ogógle co to za uczelnia? Czy jeszcze jakieś technikum? Co do technologii to przecież dobiera sie ja dopiero wtedy, jak wiesz, co chcesz robić...

warcaby

to weź kartkę A4 (albo kilka) irozrysuj sobie algorytm, w jaki byś to zrobił, pomysl o wszystkich problemach - jak sprawdzisz, czy ktoś może się ruszyć tam gdzie chce, czy może wykonał ruch zabroniony? Za pomoca jakiej struktury danych przedstawisz planszę? W jaki sposób będzies przesyłał dane do serwera (i tu jest dopiero miejsce na wybór technologii), w jaki sposób będziesz wyświetlał planszę...

A później zacznij robić prototyp. Na pewno się okaże, że wiele rzeczy nie przemyślałeś i będziesz musiał modyfikować projekt, zmieniajac założenia, albo sposób implementacji. Ale to normalne.

0

Robię jednak snake'a dla 4 graczy wykorzystując Sockety, ale nie wiem jakich algorytmów rozproszonych mogę użyc w grze.. Mógłby ktoś sprawdzić wymagania i podsunąć jakiś pomysł?

0

2048 w wersji takiej, że jeden gracz "losuje" a drugi układa...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1