Plik wykonywalny jar nie działa na innym komputerze

0

Witam. Natrafiłem na problem z otwieraniem pliku wykonywalnego jar.
Kiedy pisałem kod w eclipsie i exportowałem do executable jar to z każdą próbą otwarcia tego pliku pojawiało się windows'owskie okno z errorem: "Exception has occured".
Gdy umieściłem identyczny kod w netbeansie i stworzyłem jara poprzez "Build" - wszystko zaczęło działać i myślałem, że problem jest rozwiązany.

Problem teraz jest taki, że plik ten nie działa na komputerze znajomego, niezależnie czy otworzy go poprzez podwójne kliknięcie, czy też przez plik .bat

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

0

Niech znajomy otworzy konsolę, przejdzie do folderu z jarem i wpisze java -jar nazwaJara. A Ty zamieść na forum treść komunikatu o błędzie.

0

javafx 2 chyba nie jest dostępna na Javie 6. Najlepiej podbić wersje javy.http://stackoverflow.com/questions/16868446/javafx-exception-in-thread-main-java-lang-noclassdeffounderror-javafx-applica
http://stackoverflow.com/questions/16849992/jdk1-7s-javac-cant-find-javafx-jar-without-cp-option

0

Tak na prawdę JavaFX 2 dostępna jest dopiero od Javy 8 (gdzie uspójniono numerację i stała się de facto Javą FX 8), w JRE 7 Java FX była rozpowszechniana tylko z JDK, więc FX trzeba było albo dystrybuować z aplikacją albo ładnie prosić o innego rodzaju machlojki ;)

0

Dzięki, ale już problem został rozwiązany zanim zdążyliście odpisać ;)
Używałem JDK 8, a nie każdy ma zainstalowaną najnowszą wersję i dlatego nie działało.
W każdym razie teraz spokojnie mogę pisać używając JDK 7. Nie piszę nic nadzwyczajnego, więc gdybym mógł zszedłbym do jeszcze starszej wersji. Niestety potrzebuje jednej nieszczęsnej klasy z wersji 7, także muszę już przy niej zostać.

0

Jakiej? Czasem da się niektóre rzeczy łatwo obejść, albo przez implementację samemu albo przez skorzystanie z gotowych bibliotek zapewniających kompatybilność ze starszymi wersjami.

0

javafx.scene.shape.Polygon
Praktycznie cała moja gra bazuje na tej klasie wraz z wykrywaniem kolizji, edytorem i wszystkim innym. Jeśli dałoby się to obejść nie zmieniając połowy kodu to ok, ale wątpię.
A żeby samemu ją pisać - raczej nie przepadam za niskopoziomowym kodowaniem, a tutaj trzeba by jakoś samemu jak w openGLu robić rysowanie o ile tak się w javieFX w ogóle da. Do tego problem kolizji, która w przypadku polygonów nie jest zbyt prosta i pewnie inne problemy też się znajdą.

0

Tak już w kwestii JavaFX - aplikacje w tym pisane najlepiej od razu w .exe z dołączonym jre pakować i nie martwić się kompatybilnością.

http://docs.oracle.com/javafx/2/deployment/javafx_ant_task_reference.htm

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1