Witam.
Jakiś czas temu na studiach na przedmiocie Programowanie rysowałem proste kształty za pomocą klasy Graphics2D. Z tym, że wszystko pisaliśmy "z palca" od początku. Teraz mam do napisania prostą grę wykorzystującą figury geometryczne i nie umiem zaimplementować tej klasy do programu. Mój kod wygląda tak:
/*
* To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
* To change this template file, choose Tools | Templates
* and open the template in the editor.
*/
package moj.chinczyk2;
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.Container;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Graphics2D;
import java.awt.RenderingHints;
import java.awt.geom.*;
import java.awt.Color;
import java.awt.BasicStroke; // zaimportowanie wszystkich potrzebnych klas
/**
*
* @author Chicken
*/
public class Chinczyk2UI extends javax.swing.JFrame {
private Graphics g;
/**
* Creates new form Chinczyk2UI
*/
public Chinczyk2UI() {
initComponents();
}
/**
* This method is called from within the constructor to initialize the form.
* WARNING: Do NOT modify this code. The content of this method is always
* regenerated by the Form Editor.
*/
@SuppressWarnings("unchecked")
// <editor-fold defaultstate="collapsed" desc="Generated Code">
private void initComponents() {
jPanel1 = new javax.swing.JPanel();
jMenuBar1 = new javax.swing.JMenuBar();
jMenu1 = new javax.swing.JMenu();
jMenuItem1 = new javax.swing.JMenuItem();
jMenu2 = new javax.swing.JMenu();
setDefaultCloseOperation(javax.swing.WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE);
setTitle("Chińczyk by Chicken");
setPreferredSize(new java.awt.Dimension(1200, 700));
jPanel1.setCursor(new java.awt.Cursor(java.awt.Cursor.HAND_CURSOR));
javax.swing.GroupLayout jPanel1Layout = new javax.swing.GroupLayout(jPanel1);
jPanel1.setLayout(jPanel1Layout);
jPanel1Layout.setHorizontalGroup(
jPanel1Layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addGap(0, 600, Short.MAX_VALUE)
);
jPanel1Layout.setVerticalGroup(
jPanel1Layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addGap(0, 600, Short.MAX_VALUE)
);
jMenu1.setText("File");
jMenuItem1.setAccelerator(javax.swing.KeyStroke.getKeyStroke(java.awt.event.KeyEvent.VK_N, 0));
jMenuItem1.setText("Nowa gra");
jMenuItem1.addActionListener(new java.awt.event.ActionListener() {
public void actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
jMenuItem1ActionPerformed(evt);
}
});
jMenu1.add(jMenuItem1);
jMenuBar1.add(jMenu1);
jMenu2.setText("Edit");
jMenuBar1.add(jMenu2);
setJMenuBar(jMenuBar1);
javax.swing.GroupLayout layout = new javax.swing.GroupLayout(getContentPane());
getContentPane().setLayout(layout);
layout.setHorizontalGroup(
layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addGroup(layout.createSequentialGroup()
.addGap(28, 28, 28)
.addComponent(jPanel1, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, javax.swing.GroupLayout.DEFAULT_SIZE, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
.addContainerGap(554, Short.MAX_VALUE))
);
layout.setVerticalGroup(
layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addGroup(layout.createSequentialGroup()
.addGap(30, 30, 30)
.addComponent(jPanel1, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, javax.swing.GroupLayout.DEFAULT_SIZE, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
.addContainerGap(37, Short.MAX_VALUE))
);
pack();
}// </editor-fold>
private void jMenuItem1ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
RysujPlansze(g);
}
public void RysujPlansze(Graphics g)
{
BasicStroke linia1 = new BasicStroke(30f, BasicStroke.CAP_ROUND, BasicStroke.JOIN_ROUND); // Stworzenie linii klasy BasicStroke i określenie jej właściwości: grubości oraz zaokrągleń krawędzi
BasicStroke linia2 = new BasicStroke(20f, BasicStroke.CAP_ROUND, BasicStroke.JOIN_ROUND); // ...
BasicStroke linia3 = new BasicStroke(0f, BasicStroke.CAP_SQUARE, BasicStroke.JOIN_MITER); // ...
Graphics2D g2 = (Graphics2D)g; // stworzenie ob. graficznego g
g2.setRenderingHint(RenderingHints.KEY_ANTIALIASING, RenderingHints.VALUE_ANTIALIAS_ON); // Włączenie anty-aliasingu
g2.setRenderingHint(RenderingHints.KEY_RENDERING, RenderingHints.VALUE_RENDER_QUALITY); // Włączenie renderingu
g2.setColor(Color.BLACK); // Ustawienie koloru 1 linii
g2.setStroke(linia1); // Nadanie ustawień linii
Rectangle2D prost1 = new Rectangle2D.Double(160, 120, 500, 500); // Deklaracja prostokąta wraz z określeniem położenia i wymiarów
g2.fill(prost1);
g2.draw(prost1);
}
/**
* @param args the command line arguments
*/
public static void main(String args[]) {
/* Set the Nimbus look and feel */
//<editor-fold defaultstate="collapsed" desc=" Look and feel setting code (optional) ">
/* If Nimbus (introduced in Java SE 6) is not available, stay with the default look and feel.
* For details see http://download.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/lookandfeel/plaf.html
*/
try {
for (javax.swing.UIManager.LookAndFeelInfo info : javax.swing.UIManager.getInstalledLookAndFeels()) {
if ("Nimbus".equals(info.getName())) {
javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(info.getClassName());
break;
}
}
} catch (ClassNotFoundException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Chinczyk2UI.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (InstantiationException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Chinczyk2UI.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (IllegalAccessException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Chinczyk2UI.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (javax.swing.UnsupportedLookAndFeelException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Chinczyk2UI.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
}
//</editor-fold>
/* Create and display the form */
java.awt.EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
public void run() {
new Chinczyk2UI().setVisible(true);
}
});
}
// Variables declaration - do not modify
private javax.swing.JMenu jMenu1;
private javax.swing.JMenu jMenu2;
private javax.swing.JMenuBar jMenuBar1;
private javax.swing.JMenuItem jMenuItem1;
private javax.swing.JPanel jPanel1;
// End of variables declaration
}
private void jMenuItem1ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) { ... } to wciśnięcie klawisza Nowa gra z menu. Niestety po skompilowaniu nie wyświetla się żadna figura. Wiem, że trzeba utworzyć klasę JPanel, gdzie dopiero umieszczamy elementy, jednak mam problem z umieszczeniem tego w kodzie. Gdzie powinien znajdować się fragment odpowiedzialny za rysowanie? Czy czegoś mi brakuje?
Proszę o pomoc
poprawiłem znaczniki - bogdans