Action w GUI

0

Witam :) Przedstawie mój problem obrazowo z wyjaśnieniem

Robiąc GUI potrzebne mi było kilka przycisków liczbowych mianowicie:

private jButton0;
private jButton1;
private jButton2;
private jButton3;
private jButton4;
.
.

W zasadzie mało istotne ile dorobiłem do nich metode getjButton która wygląda następująco:

private jButton getjButton0(){
if(jButton0 = null){
jButton0 = new jButton();
jButton0.setText("+");
jButton.setBorder(...);
jButton.addActionListener(new ActionListener(){
public void actionPerformed(ActionEvent event){
jButton0Actionperformed(event)
}
});
}
return jButton0;
}

Ok zrobilem do nich Actionperformed aby wypisywal w pole dana liczbe... i doszedlem do sytuacji

private void jButton1Actionperformed(ActionEvent event){
if(event.getSorce()==jButton0){
wykonaj jakies instrukcje
}
}

I sedno problemu on nie chce nigdy mi wejść do tego if'a... próbowałem również dodac setActioncommand ale nic to nie pomogło...proszę bardzo o pomoc... // nie wiem czy to może być zależne od tego, że każdy przycisk ma osobny actionperformed a w jednym z nich chce sprawdzac czy został wcześniej użyty jakiś inny i na podstawie tego wykonywac jakiś podprogram?

0
jButton.setBorder(...);
jButton.addActionListener(new ActionListener(){
public void actionPerformed(ActionEvent event){
jButton0Actionperformed(event)
}
});
}

w jakim celu masz ten fragment?

0

borderem ustawiam obramowanie przycisku natomiast actionlistener aby z niego wysylać znak do jTextField

0

Najprosciej: wypisz sobie co masz pod wartoscia event.getSorce

0

Zapytam się filozoficznie po kiego ten if?
Do przycisku podpinasz ActionListenera dedykowanego dla niego. Nie trzeba wtedy kombinować z ifem (przerodzi się dość szybko w całą drabinkę ifów), który jak widać sprawia tylko problem.
Skoro przyciski mają różne zachowania to i powinny mieć różne AL.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1