Witam,

Otóż dopiero co zaczynam zabawę z androidem, nawet nie można powiedzieć, że umiem jave, dopiero mam zamiar się jej uczyć.
Otóż wpadłem na pomysł zrobienia dla samego siebie planu lekcji na ów system, ładnie zaprojektowane ( bo to przecież nie problem :P ). Chodzi mi mianowicie o to, jak zrobić by po wciśnięciu guzika "button", wykonała się funkcja OnClick, która otworzy dla mnie zdjęcie znajdujące się w katalogu drawable~. Możecie wierzyć, lub nie, ale przez przeszło godzinę szukałem rozwiązania w internecie, lecz takowego nie znalazłem, jedyne czego się doczytałem to tego, że jest możliwość utworzenia nowej aktywności, czego bym nie chciał robić, jeżeli jest sposób, by zdjęcie otworzyć za pomocą funkcji.
Czemu nie użyję ImageButton? Otóż pozostawia on w tle zalążek tego, co będzie po otwarciu, a mi się to najzwyczajniej nie podoba. Ponadto chciałbym, bym mógł samodzielnie jakiś napis na przycisku dodać.

Mam nadzieję, że napisałem zrozumiale, jeżeli nie, to będę dopowiadał.
Dzięki wielkie za pomoc i serdecznie pozdrawiam

@Edit, znalazłem coś takiego i pozmieniałem pod swoje potrzeby, ale niestety po uruchomieniu w emulatorze, emulator pada.

public class Principal extends Activity {
    ImageView cuia1;

    @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_principal);
        cuia1 = (ImageView) findViewById(R.id.cuia1);
        //set invisible
        cuia1 .setVisibility(View.INVISIBLE);
        cuia1.setOnClickListener(new OnClickListener() {
            public void onClick(View v) {
                //show image on the center of screen  
                //set image
                cuia1.setImageResource(R.drawable.cuia1);
                // set visible
                cuia1 .setVisibility(View.VISIBLE);
            }
        });
    }

    @Override
    public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {     
        getMenuInflater().inflate(R.menu.principal, menu);
        return true;
    }
}