Witam.
Czy warto uczyć się javy(nie wiem jak się odmienia) dla stworzenia programu w którym można modelować obiekty 3D? Typu 3ds max, sculptris etc..?
Nie wiem czy java udźwignie tak duży projekt?
Witam.
Czy warto uczyć się javy(nie wiem jak się odmienia) dla stworzenia programu w którym można modelować obiekty 3D? Typu 3ds max, sculptris etc..?
Nie wiem czy java udźwignie tak duży projekt?
Warto uczyć się java CIACH - tak
Programista nie powinien ograniczać się do jednej/dwóch technologii. Jeśli projekt, jest stworzony w Javie, a Ty znasz składnię jakiegoś zbliżonego języka np. C# to z łatwością odnajdziesz się w nowym projekcie. Programista to nie osoba, która zna składnię a taka, która potrafi język wykorzystać. Nauczyć się składni Javy to jeden dzień jak nie kilka godzin.
Pozdrawiam ;)
Składnia to jedno, a semantyka i zachowanie JVMki to drugie.
Modelowanie obiektów 3D to generalnie sporo zabawy z OpenGLem/ DirectXem/ etc
Z cięższych programów z grafiką 3D napisanych w Javie kojarzę głównie Minecrafta. Ale są też inne gierki/ programy: http://en.wikipedia.org/wiki/JMonkey_Engine#Projects_powered_by_jMonkeyEngine
Ok dzięki za rady.
Jednak czy program w Javie potrafiłby utrzymać tak wielką siatkę? http://pixologic.com/sculptris/features/img/dynamic-tessellation.jpg
Moim zdaniem bezproblemowo może utrzymać prawie tak wielkie siatki jak programy natywne, problem leży w odpowiednim ustawieniu przełączników typu Xmx czy rozmiarach generacji tak by na stercie mieściły się duże tablice. Ponadto i tak najlepiej jest po prostu alokować pamięć poza stertą Javową, czyli na stercie natywnej, za pomocą ByteBuffer.allocateDirect. Powinno to zapewnić najlepszą wydajność przy wywołaniach funkcji natywnych.