Warto uczyć się java dla projektu ?

0

Witam.
Czy warto uczyć się javy(nie wiem jak się odmienia) dla stworzenia programu w którym można modelować obiekty 3D? Typu 3ds max, sculptris etc..?

Nie wiem czy java udźwignie tak duży projekt?

0

Warto uczyć się java CIACH - tak

0

Programista nie powinien ograniczać się do jednej/dwóch technologii. Jeśli projekt, jest stworzony w Javie, a Ty znasz składnię jakiegoś zbliżonego języka np. C# to z łatwością odnajdziesz się w nowym projekcie. Programista to nie osoba, która zna składnię a taka, która potrafi język wykorzystać. Nauczyć się składni Javy to jeden dzień jak nie kilka godzin.

Pozdrawiam ;)

0

Składnia to jedno, a semantyka i zachowanie JVMki to drugie.

Modelowanie obiektów 3D to generalnie sporo zabawy z OpenGLem/ DirectXem/ etc

Z cięższych programów z grafiką 3D napisanych w Javie kojarzę głównie Minecrafta. Ale są też inne gierki/ programy: http://en.wikipedia.org/wiki/JMonkey_Engine#Projects_powered_by_jMonkeyEngine

0

Ok dzięki za rady.

Jednak czy program w Javie potrafiłby utrzymać tak wielką siatkę? http://pixologic.com/sculptris/features/img/dynamic-tessellation.jpg

0

Moim zdaniem bezproblemowo może utrzymać prawie tak wielkie siatki jak programy natywne, problem leży w odpowiednim ustawieniu przełączników typu Xmx czy rozmiarach generacji tak by na stercie mieściły się duże tablice. Ponadto i tak najlepiej jest po prostu alokować pamięć poza stertą Javową, czyli na stercie natywnej, za pomocą ByteBuffer.allocateDirect. Powinno to zapewnić najlepszą wydajność przy wywołaniach funkcji natywnych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1