Tworzenia bitmapy w Java.

0

Witam, mam za zadanie stworzyć program który wygeneruje bitmape, w sieci napotkałem dwa rodzaje tworzenia plików bmp, i nie wiem czy posługuje sie poprawnym.. opiera się on na tworzeniu bitmapy za pomocą bufferedimage i imageIO , a bardziej rozległy sposób to ten opisany tutaj http://www.javaworld.com/article/2077561/learn-java/java-tip-60--saving-bitmap-files-in-java.html czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć różnicę?

0

Różnica jest taka, że ImageIO implementuje obsługę różnych formatów, między innymi BMP. Tak więc nie musisz tego robić, wystarczy użyć. Artykuł jest z dawnych czasów, kiedy czegoś takiego w jawie nie było. Poza tym miej na uwadze, że bitmapa to ogólna nazwa macierzy zawierającej wartości opisujących piksele, a BMP to konkretny format pliku. Podejrzewam, że masz zrobić obrazek (bitmapę) i zapisać go do pliku (być może w formacie bmp).

0

tak, mam zrobić bitmapę i zapisać do bmp, czy mogę to robić właśnie przez bufferedreader i imageio , tak?

0

Pytanie jak rozumiem dotyczy tego, czy możesz skorzystać z gotowej biblioteki ImageIO, która konwertuje bitmapę do formatu pliku BMP, czy musisz to sam implementować.
To czy możesz tak zrobić powinno wynikać z treści zadania albo chociaż nazwy przedmiotu. Ostatecznie można dopytać nauczyciela. Zrobić tak możesz i będzie działać. Najwyżej będziesz poprawiał :) .

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1