Ruchomy obrazek, który znika

0

Witam, na wstępie chcę zaznaczyć, że jestem początkujący w Javie. Mam problem z ruchomym obrazkiem. Po wyświetleniu przesuwa się do pewnego miejsca na JPanelu, po czym znika, jakby panel się kończył.
Klasa, która służy za wyświetlanie obrazka.

public class Wyswietlanie extends JPanel {
    private int x;
    private int y;
    private BufferedImage image;
    Wyswietlanie(int x, int y) throws IOException {
      this.x = x;
      this.y = y;
      image = ImageIO.read(new File("image.jpg"));
       Dimension dimension = new Dimension(image.getWidth(), image.getHeight());
        this.setPreferredSize(dimension);
        
    } 

public void paintComponent(Graphics g) {
        super.paintComponent(g);
        g.drawImage(image, x, y, null);
}

Klasa, która odpowiada za ruch:

 public class ObiektRuchomy extends Wyswietl{

    public ObiektRuchomy(int x, int y) throws IOException {
        super(x, y);
        ruszajSie();
    }
    void ruszajSie(){
       super.setX(super.getX()+1);
       repaint();
    }

I w mainie:

 while (true) {
			obiekt.ruszajSie();
                         panel.repaint();
                         Thread.sleep(100);
                        
			
		}

Wiem, że problem prawdopodobnie leży w klasie Wyswietlanie, bo ustawia się taka, a nie inna wielkość tego panelu, ale nie mam pojęcia jak to naprawić.

0

Nie rozumiem co Cię dziwi. Przesuwasz (w kodzie) obrazek w prawo, to po pewnym czasie musi on zniknąć.

0

Chodzi o to, żeby ten obrazek znikał na końcu panelu na którym się wyświetla, a tu znika prawie od razu.
Aby bardziej obrazowo przedstawić problem, zrobiłem obrazek:
user image

1

Zrób przesuwanie i wywoływanie reapint() w nowym wątku, ewentualnie użyj do tego celu Timera. Masz przykładowy kod z Timerem

public class Ruch extends JFrame implements ActionListener
{
    private Timer timer = null;
    private int x = 0;
    public static void main(String[] args)
    {
        new Ruch();
    }
    public Ruch()
    {
        add(new PanelZObrazkiem(),BorderLayout.CENTER);
        JButton b = new JButton("Start");
        b.addActionListener(this);
        JPanel bottom = new JPanel();
        bottom.add(b);
        add(bottom,BorderLayout.SOUTH);
        pack();
        setLocationRelativeTo(null);
        setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        setVisible(true);
    }
    public void actionPerformed(ActionEvent ae)
    {
        ActionListener task = new ActionListener()
        {
            public void actionPerformed(ActionEvent ae)
            {
                x++;
                repaint();
            }
        };
        timer = new Timer(100,task);
        timer.start();
    }
    class PanelZObrazkiem extends JPanel
    {
        private BufferedImage img = null;
        public PanelZObrazkiem()
        {
            try
            {
                img = ImageIO.read(new File("resources/ayers.jpg"));
            }
            catch(Exception e)
            {
                System.out.println(e);
            }
            setPreferredSize(new Dimension(img.getWidth(),img.getHeight()));
        }
        public void paintComponent(Graphics g)
        {
            super.paintComponent(g);
            if(img != null)
            {
                g.drawImage(img,x,0,null);
            }
        }
    }
}
0

Dziękuję za odpowiedź, problem też jest w tym, że jeżeli chcę wyświetlić dany obrazek w innych punktach niż (0,0) robi się to samo, w zależności w jakiej jest odległości albo widać go kawałek, albo nie ma go wcale.
Kiedy rysuje na JFrame, a nie na JPanelu, wszystko działa jak należy. Nie wiem dlaczego tak się dzieje.

0

Przeszukałem chyba cały internet i teraz nie wiem czy jestem tak głupi i się do tego nie nadaję, czy w czym jest problem. Otóż kiedy na JPanelu tworzę kilka obrazków, to widać tylko jeden jeśli jest w punkcie 0,0 idąc dalej po kawałku znika, jak pisałem wcześniej. Jednak kiedy zmieniłem kolor tła, zobaczyłem, że te obrazki są, ale białe, jakby wycięty kawałek panelu o rozmiarach obrazka jednak bez tego obrazka. Natomiast kiedy wczytuję to od razu do JFrame to mogę wyświetlić tylko jeden obrazek, każdy następny przysłania wcześniejszy. Naprawdę już nie wiem jak sobie z tym poradzić, a mam mało czasu, dlatego bardzo Was proszę o pomoc.

0

Tu masz przykład jednowątkowego programu, który przesuwa wskazany obrazek po panelu oraz odbija go od ścian:

import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.io.IOException;

/**
 * Author: Daniel
 */
public class MyImageFrame extends JFrame {
    private MyImagePanel panel;
    public static final int DEFAULT_WIDTH = 800;
    public static final int DEFAULT_HEIGHT = 600;

    public static final int STEPS = 3000;
    public static final int DELAY = 3;

    public MyImageFrame() {
        setUpFrame();
        setUpComponents();
    }

    private void setUpFrame() {
        setSize(DEFAULT_WIDTH, DEFAULT_HEIGHT);
        setTitle("Krążący obrazek");
    }

    private void setUpComponents() {
        panel = new MyImagePanel();
        add(panel, BorderLayout.CENTER);

        JPanel buttonPanel = new JPanel();

        JButton startBtn = new JButton("Start");
        startBtn.addActionListener(new ActionListener() {
            @Override
            public void actionPerformed(ActionEvent e) {
                addImage();
            }
        });
        buttonPanel.add(startBtn);

        add(buttonPanel, BorderLayout.SOUTH);
    }

    private void addImage() {
        try {
            ObiektRuchomy obrazek = new ObiektRuchomy();
            panel.add(obrazek);

            for (int i = 0; i < STEPS; i++) {
                obrazek.move(panel.getBounds());
                panel.paint(panel.getGraphics());
                Thread.sleep(DELAY);
            }
        } catch (InterruptedException e) {
            System.out.println("Przerwano watek");
        } catch (IOException e) {
            System.out.println("Problem z wczytaniem obrazka");
        }
    }
} 

// *************************************************************************************************

 import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.util.ArrayList;
import java.util.List;

/**
 * Author: Daniel
 */
public class MyImagePanel extends JPanel {
    private List<ObiektRuchomy> obiektyRuchome = new ArrayList<ObiektRuchomy>();

    public void add(ObiektRuchomy b) {
        obiektyRuchome.add(b);
    }

    @Override
    protected void paintComponent(Graphics g) {
        super.paintComponent(g);
        for (ObiektRuchomy obiektRuchomy : obiektyRuchome) {
            Image image = obiektRuchomy.getImage();
            g.drawImage(image, obiektRuchomy.getX(), obiektRuchomy.getY(), null);
        }
    }
}

// *************************************************************************************************

 import javax.imageio.ImageIO;
import java.awt.*;
import java.awt.geom.Rectangle2D;
import java.awt.image.BufferedImage;
import java.io.File;
import java.io.IOException;

/**
 * Author: Daniel
 */
public class ObiektRuchomy {
    private BufferedImage image;

    private static int XSIZE;
    private static  int YSIZE;

    private int x = 0;
    private int y = 0;
    private int dx = 1;
    private int dy = 1;

    public ObiektRuchomy() throws IOException {
        image = ImageIO.read(new File("kot.png"));

        XSIZE = image.getWidth();
        YSIZE = image.getHeight();
    }

    public void move(Rectangle2D bouds) {
        x += dx;
        y += dy;

        if (x < bouds.getMinX()) {
            x = (int) bouds.getMinX();
            dx = -dx;
        }
        if (x + XSIZE >= bouds.getMaxX()) {
            x = (int) (bouds.getMaxX() - XSIZE);
            dx = -dx;
        }
        if (y < bouds.getMinY()) {
            y = (int) bouds.getMinY();
            dy = -dy;
        }
        if (y + YSIZE >= bouds.getMaxY()) {
            y = (int) (bouds.getMaxY() - YSIZE);
            dy = -dy;
        }
    }

    public Image getImage() {
        return image;
    }

    public int getX() {
        return x;
    }

    public int getY() {
        return y;
    }
}

// *************************************************************************************************

import javax.swing.;
import java.awt.
;

/**

  • Author: Daniel
    */
    public class Main {
    public static void main(String[] args) {
    EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
    @Override
    public void run() {
    MyImageFrame frame = new MyImageFrame();
    frame.setDefaultCloseOperation(WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE);
    frame.setVisible(true);
    }
    });
    }
    }
0

Dziękuję bardzo, w tej chwili już nie chodzi mi o poruszanie obrazka, a o samo go wyświetlanie, konkretniej kilku obrazków. Jak pisałem wcześniej, kiedy próbuję wyświetlić kilka obrazków na JPanel (zrobiłem to w pętli na panelu na którym mają zostać wyświetlane), to wygląda to tak:
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=5yezrn&s=5#.UrmBoLRuWL8
(sam obrazek jest kształtu tych białych kwadratów, jednak jest czarny (jak ten pierwszy), cały czarny rysuje się tylko w punkcie (0,0))
Natomiast jeśli próbuję zrobić to bezpośrednio w JFrame, to mogę rysować tylko jedno, obrazek wygląda tak jak powinien, ale kolejny dodany przykrywa ten wcześniejszy.

0

Daj kod rysujący, bo to co piszesz brzmi nieprawdopodobnie.

0

Klasa odpowiedzialna za rysowanie:

public class Wyswietl extends JPanel{
    
    private int x;
    private int y;
    private String obrazek;
    private BufferedImage image;
    
   Wyswietl(int x, int y,String obrazek) throws IOException {
      this.x = x;
      this.y = y;
      this.obrazek = obrazek;
      ladujObrazek();
      UstawRozmiar();
      
     
    }
    
    


    public void ladujObrazek() throws IOException{
      image = ImageIO.read(new File(obrazek));
        
   }
    
    public void UstawRozmiar(){
       Dimension d = new Dimension();
        d.width = image.getWidth();
        d.height = image.getHeight();
        setPreferredSize(d);   
   }
     
     public void paintComponent(Graphics g) { 
         super.paintComponent(g);
         Graphics2D g2d = (Graphics2D) g;
     
          g2d.drawImage(image, x, y, null);
     }
     
 
0

A gdzie pętla?

0

Z pętlą też nie działało miałem tak:

public class Wyswietl extends JPanel{
    
    private int x;
    private int y;
    private String obrazek;
    private BufferedImage image;
    private ArrayList<Wyswietl> punkty = new ArrayList<Wyswietl>();
    
    Wyswietl(int x, int y,String obrazek) throws IOException {
      punkty.add(this);
      this.x = x;
      this.y = y;
      this.obrazek = obrazek;
      ladujObrazek();
      UstawRozmiar();
      
     
    }
    
    


    public void ladujObrazek() throws IOException{
      image = ImageIO.read(new File(obrazek));
        
   }
    
    public void UstawRozmiar(){
       Dimension d = new Dimension();
        d.width = image.getWidth();
        d.height = image.getHeight();
        setPreferredSize(d);   
   }
     
     public void paintComponent(Graphics g) { 
         super.paintComponent(g);
          Graphics2D g2d = (Graphics2D) g;
          for(Wyswietl p: punkty)
          g2d.drawImage(p.getImage(), p.getX(), p.getY(), null);
     }
     
0

Zupełnie bez sensu ustalasz rozmiar panelu, dopasowujesz go do jednego obrazka, a ma się zmieścić ich kilka. Zmienna

private ArrayList<Wyswietl> punkty = new ArrayList<Wyswietl>();

też jest raczej bez sensu (i pusta). Ona powinna mieć typ

private ArrayList<Point> punkty = new ArrayList<Point>();
0

Mam wrażenie, że mam złą koncepcję na wszystko. Bo wyglądać ma to tak: jest około 10 budynków na mapie między którymi przemieszczają się ludzie. To klasa Wyswietlanie miała odpowiadać za wyświetlanie wszystkich elementów, które się znajdują na mapie. Człowiek miał być obiektem ruchomym który dziedziczy po wyświetlaniu, a obiekt ruchomy miał odpowiadać za ruch i wielowątkowość, a w tej chwili już nie mam pojęcia co powinienem zrobić.

0

Spróbuj takie rozwiązanie (zmieniłem nazwę klasy, bo nie lubię nazw klas będących czasownikami):

public class Mapa extends JPanel{
 
    private int width;
    private int height;
    private String obrazek;
    private BufferedImage image;
    private ArrayList<Point> points = new ArrayList<Point>();
 
    Mapa(int width, int height,String obrazek, ArrayList<Point> points) throws IOException {
      this.obrazek = obrazek;
      this.points = points;
      setPreferredSize(new Dimension(width,height));
      ladujObrazek();
    }
 
    public void ladujObrazek() throws IOException{
      image = ImageIO.read(new File(obrazek)); 
   }

 
     public void paintComponent(Graphics g) { 
         super.paintComponent(g);
          Graphics2D g2d = (Graphics2D) g; //chyba niepotrzebne
          for(Point p: points)
              g2d.drawImage(image, p.x, p.y, null);
          //tutaj kolejna pętla rysująca ludzi
     }

Dodaj też obsługę błędów, powinieneś wiedzieć dlaczego nie powiodło się odczytanie obrazka.

0

Teraz okno jest całe białe +:

 
Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.NullPointerException
	at imperium.MapPanel.paintComponent(MapPanel.java:43)
	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1054)
	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:887)
	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1063)
	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:887)
	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1063)
	at javax.swing.JLayeredPane.paint(JLayeredPane.java:585)
	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:887)
	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1063)
	at javax.swing.JComponent.paintToOffscreen(JComponent.java:5219)
	at javax.swing.RepaintManager$PaintManager.paintDoubleBuffered(RepaintManager.java:1529)
	at javax.swing.RepaintManager$PaintManager.paint(RepaintManager.java:1452)
	at javax.swing.RepaintManager.paint(RepaintManager.java:1249)
	at javax.swing.JComponent._paintImmediately(JComponent.java:5167)
	at javax.swing.JComponent.paintImmediately(JComponent.java:4978)
	at javax.swing.RepaintManager$3.run(RepaintManager.java:808)
	at javax.swing.RepaintManager$3.run(RepaintManager.java:796)
	at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
	at java.security.ProtectionDomain$1.doIntersectionPrivilege(ProtectionDomain.java:76)
	at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:796)
	at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:769)
	at javax.swing.RepaintManager.prePaintDirtyRegions(RepaintManager.java:718)
	at javax.swing.RepaintManager.access$1100(RepaintManager.java:62)
	at javax.swing.RepaintManager$ProcessingRunnable.run(RepaintManager.java:1677)
	at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(InvocationEvent.java:251)
	at java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(EventQueue.java:733)
	at java.awt.EventQueue.access$200(EventQueue.java:103)
	at java.awt.EventQueue$3.run(EventQueue.java:694)
	at java.awt.EventQueue$3.run(EventQueue.java:692)
	at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
	at java.security.ProtectionDomain$1.doIntersectionPrivilege(ProtectionDomain.java:76)
	at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:703)
	at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:242)
	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:161)
	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:150)
	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:146)
	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:138)
	at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:91)
0

Widocznie nie utworzyłeś jakiejś zmiennej. Który jest wiersz jest 43?

0

drawImage(...);
Chodzi niby, o wartości x i y, ale nie rozumiem dlaczego.
A nie da rady zrobić tak, że każdy obrazek będzie osobno wczytywany do JFrame? Bo na początku taki miałem plan. Budowle i ludzie dziedziczyły po wyswietlaniu, a w wyświetlaniu było to co wysłałem wcześniej. Tylko wtedy chyba psuł wszystko Layout. Przynajmniej tak mi się wydaje, ale jestem bardzo początkujący i zdaję sobie sprawę, że mogę pisać totalne głupoty.
Edit. Dobra okazało się, że nie przekazałem tych danych w konstruktorze, ale dalej nie działa, zawiesza się.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1