Jak robić interfejsy graficzne ?

0

Witam, od jakiegoś czasu pisze sobie małe projekty w oparciu min. o Swing'a i ma do Was doświadczonych pytanie.
Otóż zauważyłem, że bardzo dużo czasu marnuje na dopracowaniu GUI, z palca jest to bardzo mozolne, zatem pytam czy używać jakiś narzędzi "do wyklikania GUI" czy męczyć się z palca, jakie są wady / zalety obu rozwiązań ?

Pozdrawiam.

0

netbeans ma wbudowany edytor graficzny
zaleta wizualnej edycji jest taka że marnujesz mniej czasu i widzisz co robisz, możesz potem poprawić kod ręcznie
wadą pisania z palca jest to że marnujesz więcej czasu na robienie czegoś w sposób w który nie powinieneś tego robić

0

Moim zdaniem klepanie z palca ma sens tylko wtedy, gdy stworzysz sobie lub korzystasz z jakiegoś frameworka opartego o Swinga, masz jakieś konwencje, ustandaryzowane tworzenie kontrolek, itd Klepanie z palca czystego Swinga nie ma sensu moim zdaniem. Gdy tworzę małe programiki dla siebie to generalnie do tej pory zawsze klikałem sobie GUI w NetBeansie.

W JavieFX 2+ jest trochę zmienione podejście do tworzenia GUI jeśli chodzi o narzędzia, przynajmniej SceneBuilder. Narzędzie to generuje plik FXML, który służy do opisu graficznego, a logikę pisze się w Javie w zasadzie z palca. Dzięki temu nie ma dylematów nad jakością automatycznie tworzonego kodu i nie ma walki z ułomnościami narzędzia do generowania GUI - za to mamy walkę z ułomnościami samego FXMLa (choć to chyba trochę szukanie dziury w całym).

0

jak uzywasz eclipsa to polecam windows buildera.

0

A ja z kolei polecam gorąco pisanie z palca całego GUI, będziesz miał tak jak chcesz mieć i nie generuje się niepotrzebny kod.

Jeżeli masz problemy z rozkładem proponuję używać TableLayout który jest łatwy prosty i przyjemny :)

http://www.oracle.com/technetwork/java/tablelayout-141489.html

0

Popieram kolegę @wojciechmaciejewski. Na początku nie wyobrażałem sobie pisania GUI z palca, a teraz wystarczy mi dwa - trzy razy odpalić apkę przy sytuowaniu kolejnych elementów, aby te znalazły się dokładnie tam, gdzie być powinny. Kwestia obycia i przyzwyczajenia, tak sądzę.

1

Też popieram przedmówców. Kod tworzący takie coś user image, to raptem 35 czytelnych wierszy (a nie paskudztwo wygenerowane przez NetBeans).

0

Ja tek samo wole zrobić z palca GUI niż uzyc netbeansa GUI syffgeneratora.

Do ładnego układania GUI polecam tutorial:
http://docs.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/layout/using.html

1

Ja tam się nie wczytuję w ten wygenerowany kod. Zasada jest prosta:

  • jak GUI ma być proste to nie ma sensu w ogóle zaglądać do tego wygenerowanego kodu; GUI generator w NetBeans jest na tyle rozbudowany, że dla typowej hobbystycznej aplikacji wystarczy i można całość GUI wyklikać i podpiąć logikę z graficznego designera,
  • jak GUI ma być na tyle złożone, że trzeba będzie walczyć z GUI generatorem (w sensie, że GUI generator na coś nie będzie pozwalał), to wtedy warto sobie odpuścić i klepać z palca,
0

netbeans ma wbudownego gui buildera, a eclipsie warto zainstalowac windows buildera. szybko, milo i przyjemnie

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1