Jaka biblioteka lub silnik do pisania własnego Corela

0

Witam,
pisałem tutaj jakiś czas temu, ale nikt mi nie odpowiedział. Chciałbym pouczyć się programowania wektorowego tworząc prosty program tj. Corel, AI lub Inkscape

Pytanie moje jaki silnik do tego zastosować lub jaką bibliotekę. Myślałem o LWJGL, ale może jest coś ciekawszego (jak Cairo dla cpp).

0
  1. Co to jest programowanie wektorowe?
  2. Czy Corel jest prostym programem?
  3. Czy LWJGL (Litera "G" oznacza "Game", czyli "Gra") jest odpowiednia do tworzenia zwykłych aplikacji?
0
  1. Istnieje grafika rastrowa (pikselowa) oraz wektorowa (jak nazwa wskazuje oparta na wektorach). Corel reprezentuje program do grafiki wektorowej, ponieważ obiekty może są rysowane, ale zapisywane są jako np.: wieloboki lub krzywe
  2. Nie napisałem, że Corel jest prosty, tylko że prosty program imitujący Corela
  3. Może i G oznacza gra, ale to najpopularniejsza biblioteka oparta na OpenGL - a właśnie to mi jest potrzebne do rysowania (wyświetlania). Jest jeszcze JOGL, ale nie wiem czy nie jest zbyt skomplikowana na początek...

Chodzi o to, czy jest sprecyzowana biblioteka/silnik z góry przystosowany do tworzenia tego typu obiektów?
Jeżeli nie ma to z czego najlepiej skorzystać?

0

Poczytałem trochę i mam 3 biblioteki (oczywiście jestem otwarty na wasze propozycje)

  1. LWJGL
  2. JOGL
  3. Slick2D

Choć znalazłem jeszcze Piccolo2D, G, Processing 2, JavaFX itd.

1
  1. Istnieje grafika rastrowa (pikselowa) oraz wektorowa (jak nazwa wskazuje oparta na wektorach).
    No tak, ale pisanie programu do grafiki wektorowej to nadal po prostu „programowanie”, a nie „programowanie wektorowe”, jakby to był jakiś inny rodzaj programowania ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1