Witam
Ostatnio zacząłem pisać w javie napisałem prosty applet. Ale mój problem polega na ty ze nie mam pojęcia jak stworzyć menu do tej gry i jak te menu podłączyć do gry.
Proszę o pomoc i z góry dziękuje :)
Witam
Ostatnio zacząłem pisać w javie napisałem prosty applet. Ale mój problem polega na ty ze nie mam pojęcia jak stworzyć menu do tej gry i jak te menu podłączyć do gry.
Proszę o pomoc i z góry dziękuje :)
Przy takim szczątkowym opisie problemu nie liczyłbym na jakąkolwiek pomoc.
import java.applet.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
public class Menu extends JApplet
{
JPanel panel;
public void init()
{
panel = new PanelGry();
Container c = getContentPane();
c.add(panel);
}
}
class PanelGry extends JPanel
{
JPopupMenu popup;
JLabel label;
public PanelGry(){
setBackground(Color.orange);
setLayout(null);
label = new JLabel("Menu");
label.setBounds(5,5,50,20);
add(label);
popup = new JPopupMenu();
JMenuItem menuItem1 = new JMenuItem("Black");
popup.add(menuItem1);
menuItem1.addActionListener(new
ActionListener()
{
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
setBackground(Color.black);
repaint();
}
});
JMenuItem menuItem2 = new JMenuItem("Orange");
popup.add(menuItem2);
menuItem2.addActionListener(new
ActionListener()
{
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
setBackground(Color.orange);
repaint();
}
});
JMenuItem menuItem3 = new JMenuItem("Gray");
popup.add(menuItem3);
menuItem3.addActionListener(new
ActionListener()
{
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
setBackground(Color.gray);
repaint();
}
});
addMouseListener(new MouseAdapter(){
public void mousePressed(MouseEvent e){
if(e.isPopupTrigger())
{
popup.show(label, e.getX(), e.getY());
}
else if(label.contains(e.getX(),e.getY()))
{
popup.show(label, e.getX(), e.getY());
}
}
public void mouseReleased(MouseEvent e){
/*if(e.isPopupTrigger())
{
popup.show(label, e.getX(), e.getY());
}
else if(label.contains(e.getX(),e.getY()))
{
popup.show(label, e.getX(), e.getY());
}*/
}
});
repaint();
}
public void paintComponent(Graphics g){
super.paintComponent(g);
Graphics2D g2 = (Graphics2D)g;
}
}