Witam, napisałem ostatnio prosty programik, który tylko wczytuje obrazek z pliku za pomocą BufferedImage i wyświetla go w JPanel. Obrazek niby się wyświetla ale kosztem paru upierdliwych rzeczy, w związku z tym mam następujące pytania;
- Dlaczego gdy do panelu JPanel wyświetlającego obrazek dodam metodę paint:
public void paintComponent(Graphics g)
{
g.drawImage(img,0,0,this);
}
przestaje być wyświetlane tło panelu? Jest ono ustawione na białe i takie jest dopóki nie przeciążę metody paint o rysowanie obrazu :/ Wygląda to tak jakby obrazek wyświetlał się w ramce. Ktoś wie dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić ?
- Nie wiem jak zrobić żeby wczytywanie pliku obrazka działało przy podawaniu ścieżki względnej do tego pliku. Póki ścieżka jest bezwzględna wszystko jest ok, inaczej wywala błędy. Chciałbym żeby mój program wczytywał grafikę niezależnie od sprzętu.