Animacje w javie

0

Hej, zajmuję się z kolegami projektem aplikacji, która będzie musiała skalować się na różne rozdzielczości ekranu i nie obejdzie się w niej bez animacji. Chciałbym się Was poradzić, z jakich technologii animacji skorzystać, jakie rozszerzenia plików będą najlepsze w tym przypadku. Nie chcielibyśmy zacząć czegoś robić, a potem spotkać się z większym failem, tj. wielkimi wadami danej technologii animacji... Macie może doświadczenie w tym temacie? :) Aktualnie kolega robi jakiegoś sampla we flashu, ale domyślam się, że to nie jest najlepszy dobór technologii.

0

Poczytaj o technologii Java FX :)
Spokojnie możesz ją łączyć z "klasyczną" Javą i interfejsem GUI projektowanym w Swingu :)
Co do animacji :
http://docs.oracle.com/javafx/2/animations/jfxpub-animations.htm
Przykład jak klasyczną Swingową aplikację połączyć z Java FX
http://docs.oracle.com/javafx/2/swing/swing-fx-interoperability.htm#CHDIEEJE
Co do obsługiwanych formatów :

 
Audio: MP3; AIFF containing uncompressed PCM; WAV containing uncompressed PCM; MPEG-4 multimedia container with Advanced Audio Coding (AAC) audio
Video: FLV containing VP6 video and MP3 audio; MPEG-4 multimedia container with H.264/AVC (Advanced Video Coding) video compression. 

Co do plików graficznych to Java bez problemów obsługuje JPEG, PNG, GIF (w tym animowane z przezroczystością).

Oczywiście Java oraz JavaFX umożliwiają zmianę rozdzielczości ekranu, tryb pełnoekranowy, zmianę głębi kolorów itp.
Z tą zmianą rozdzielczości to nie wiem jak to działa pod innymi systemami ale pod Windowsem działa bez problemów...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1