Java nie potrafi odejmować :/

0

Witam,
mam prostą grę, w której kwadrat porusza się od lewej do prawej krawędzi ekranu (kiedy dotknie krawędzi zawraca). Wszystko było dobrze kiedy prędkość kwadratu była stała (1).
Niestety kiedy wprowadziłem funkcję newSpeed(float wartosc) która ma za zadanie dostosować szybkość gry do szybkości urządzenia (tak aby gra działała identycznie szybko na każdym komputerze) zaczęło dziać się coś dziwnego :/
Po długim debugowaniu okazało się że wina nie do końca jest moja.
Nowa prędkość to (po zastosowaniu funkcji newSpeed) wynosi:** -7.4160004f**
Pozycja to 1.0f

Po dodaniu obu liczb powinno wyjść -6 z czymś, tymczasem wychodzi coś takiego: 3.2680999E10
Dlaczego?

0

pokaż kod

0

Dlaczego?

Sposób przechowywania liczb zmiennoprzecinkowych w komputerze nie jest dokładny.
Pokaż kod, a powiemy więcej.

0

Proszę, oto kod:

public class Menu {
	Obiekty tlo;
	Obiekty gradient;
	int kierunekGradientu = 1;

	public Menu(Obiekty tlo, Obiekty gradient) {
		this.tlo = tlo;
		this.gradient = gradient;
	}

	public void drawMenu(GL10 gl, InitAndRun iar) {
		gradient.drawObject(gl);
		tlo.drawObject(gl);
		efektySpecjalne(iar);
	}
	
	public void efektySpecjalne( InitAndRun iar){ //xD
		if(kierunekGradientu == 0){ //idzie w lewo
			gradient.goX(-1f);
	        
			if(gradient.getX() < -((1f/4f)*tlo.getWidth())){
				kierunekGradientu = 1;
			}
		} else if(kierunekGradientu == 1){ //idzie w prawo
			gradient.goX(1f);
			
			if(gradient.getX() > 1){
				kierunekGradientu = 0;
			}
		}
	}
}

 
	public static float newSpeed(InitAndRun iar, float wartosc) {
		if (iar.FPS > 0) {
			float przyspiesz_o = 24 / iar.FPS;
			return wartosc * przyspiesz_o;
		}
		return wartosc;
	} 
	public void goX(float length) {
		this.x += newSpeed(or.iar, length);
		//if(length == -1f)
		//Log.v("Obiekty","X: " + this.x + " Dodaje do x: " + newSpeed(or.iar, length) + " Wiec teraz jest: " + getX());
	}
 

Zaznaczam, że w przypadku gdy kierunekGradientu jest równy jeden (a więc wartość szybkości nie jest ujemna) wszystko działa dobrze. Nie działa jedynie kiedy występuje wartość ujemna.

0
  1. Kod to tragedia.
  2. Zgaduje ze iar.FPS to int a nie float sta dostajesz tam 0.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1