if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_C)){ // Resetowanie widoku
setCameraView(0.0f,0.0f,-50.0f,
0.0f,0.0f,0.0f,
0.0f,1.0f,0.0f);
}
if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_W)){ // Poruszanie do przodu
cameraZPosition += 0.2f;
}
if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_S)){ // Poruszanie do tyłu
cameraZPosition -= 0.2f;
}
if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_A)){ // Poruszanie kamerą w lewą (nie rotacja)
centerXPosition -= 0.2f;
}
if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_D)){ // Poruszanie kamerą w prawo (nie rotacja)
centerXPosition += 0.2f;
}
if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_R)){ // Poruszanie kamerą w górę (nie rotacja)
centerYPosition += 0.2f;
}
if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_F)){ // Poruszanie kamerą w dół (nie rotacja)
centerYPosition -= 0.2f;
}
if(Keyboard.isKeyDown(Keyboard.KEY_T)){ // Rotacja kamery poprzez przytrzymanie T i ruszanie myszką
centerXPosition += mouseDX/25;
centerYPosition += mouseDY/25;
}
Mam taki problem, że podczas trzymania klawisza W, kamera, nieważne gdzie jest, zawsze dąży do centrum (0,0,0, a pozycja startowa kamery to 0,0,-50), jak to naprawić?
W dodatku, moim zamierzeniem było zrobić kamerę typu "gdzie patrzysz, tam idziesz", czyli dosłownie mówiąc, gdzie kamera jest zwrócona, tam po wciśnięciu klawisza W, lecisz - ale nie mam zielonego pojęcia, jak ją zrobić?