Oczy śledzące ruch kursora

0

Cześć, dostałem zadanie napisania skryptu, w którym mamy nieruchome oczy, śledzące ruch kursora. Oczy moga być w dowolnej formie graficznej. Nie mam pojęcia jak taki skrypt napisać, proszę o pomoc.

0

Ale w jakiej technologii chcesz to zrobić? Webowo? Desktopowo?
Tak czy siak, musisz odczytać sobie pozycję kursora i na jej podstawie wyliczyć pozycję "oczu". Nie wydaje się to specjalnie skomplikowane.

  • Ustawiasz jakieś współrzędne oka (Xo,Yo)
  • Wyliczasz wektor pomiędzy środkiem oka i pozycją kursora
  • Wyliczasz długość tego wektora i następnie ją normalizujesz względem "obszaru oka"
    Tzn zakładając że przyjmujemy koło jako aproksymacje kształtu oka, to cały ekran też przyjmujemy jako koło i chcemy przerzutować wychylenie kursora na ekranie na wychylenie źrenicy w obszarze oka. Do tego wystarczy nam znać średnicę oka i "średnicę ekranu". Po prostu robimy |v| = (dlugość_wektora / średnica_ekranu)*średnica_oka
    I teraz musimy sobie tak znormalizować uzyskany wektor żeby proporcje były zachowane a długość równa naszemu |v|
    Najprościej będzie podzielic współrzędne wektora przez przez pierwiastek ze stara_długość_wektora / nowa_długość_wektora
  • Następnie przesuwamy źrenicę ze środka oka o zadany wektor i voila.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1