Projekt gry

0

Witam
Jestem początkującym w javie i zabralem sie za napisanie jakies prostej gierki. Jakos idzie to do przodu. I mam pytanie do was czy waszym zdaniem kod ktory pisze jest "dobry" (w sensie jak moge go usprawnic)?

Link to projektu http://www.sendspace.pl/file/73b2cd948403ce002a2ab82

Pozdrawiam k_k

0

Wrzuć bezpośrednio tu, albo jeżeli jest go dużo to na pastebin, bo podejrzewam, że nikomu nie będzie się chciało ściągać projektu...

0

Po pierwsze: Na co ci jak na razie interfejs Stage, skoro implementujesz go tylko w klasie Okno? "Po pierwsze nie komplikuj". Jeżeli jakaś klasa wymaga danej metody w klasie, to zamiast wymagać interfejsu Stage możesz po prostu wymagać klasy Okno, nie? No chyba, że planujesz więcej klas implementujących Stage, ale ten Stage wygląda na taki "tylko dla klasy Okno". Oprócz tego - o zgrozo - definiujesz stałe w interfejsie i później w klasie powinieneś te stałe również zdefiniować (ale tego nie zrobiłeś). W samym kodzie klasy Okno odwołujesz się do zmiennych w interfejsie.

Po drugie: Dużo kombinujesz - cały kod to mieszanina angielskiego i polskiego. Już będąc przyklejonym do interfejsu Stage:

public void addKasa(double k); //pół na pół
public void addNextLvl(int k); //po angielsku
public void doszedl(); //po polsku

Po trzecie: Przesyłając pliki, mogłeś usunąć np. te komentarze zasłaniające kod (klasa Pernament, linijki 34-50). Zajmuje to tylko miejsce, a patrząc na resztę kodu z tej samej klasy, wygląda na to jakobyś oszczędzał miejsce:

public double getX(){return x;}
	public double getY(){return y;}
	public double getSze(){return wys;}
	public double getWys(){return sze;}
	public boolean getWidoczny(){return widoczny; }
	public Stage getStage(){return stage;}
	
	public void setX(double a){x=a;}
	public void setY(double a){y=a;}
	public void setSze(double a){sze=a;}
	public void setWys(double a){wys=a;}
	public void setWidoczny(boolean a){widoczny=a;}
	
	public void zmienX(double a){x+=a;}
	public void zmienY(double a){y+=a;}

Jeżeli klamry są w tej samej linijce, to (przynajmniej mnie) pierwsza myśl, jaka wpada do głowy, to "Po co mu te nic nie robiące metody?" Dobrze chociaż, że oddzieliłeś je Enterami, a nie napisałeś w jednym ciągu.

4
norbi452 napisał(a):

Po pierwsze: Na co ci jak na razie interfejs Stage, skoro implementujesz go tylko w klasie Okno? "Po pierwsze nie komplikuj". Jeżeli jakaś klasa wymaga danej metody w klasie, to zamiast wymagać interfejsu Stage możesz po prostu wymagać klasy Okno, nie?

Bzdury. Robi bardzo dobrze. Dlatego, że kod który jest zależny od abstrakcji, a nie implementacji jest:

  • łatwo modyfikowalny
  • łatwiejszy do testowania
  • sprzyja stosowaniu wszelkich wzrorców projektowych
  • tańszy w urzymaniu

ps. jeśli implementacja interfejsu poprzez klasę jest komplikacją, to co komplikacją nie jest? :)
ps2. jeśli argumentacja ma polegać na tym, że to "prosty projekt więc nie trzeba" to jest się na idealnej drodze, aby nie robić dobrych systemów nigdy.

Pozdro!

0

Czyli mam zostawic ten interfejs czy cos z tym zmieniać? I czy ewentualnie nudzi sie komus na tyle aby na gg troche mi pomóc ? ;)

0
krasnolud_kolo napisał(a):

Czyli mam zostawic ten interfejs czy cos z tym zmieniać? I czy ewentualnie nudzi sie komus na tyle aby na gg troche mi pomóc ? ;)

Ja mogę pogadać :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1