Witam
Na początek przedstawię schematycznie sytuację:

user image

user image

Sprawa jest następująca. Mam za zadanie stworzyć grę Java w formie apletu. Do mnie należy jedynie zaprogramowanie gry, wrzucaniem aplikacji na serwer i podłączeniem do bazy danych zajmuje się ktoś inny, gdyż nie mam żadnego doświadczenia w programowaniu sieciowym, ale przyszło mi uczestniczyć w takim projekcie.
Gra będzie się odbywać w systemie singleplayer oraz multiplayer, gdzie dwóch gracz będzie się kontaktować wzajemnie czekając na odpowiednią akcję przeciwnika (jest to gra turowa). Jak widać na schematach moja strona www będzie częścią dużo większej sieci gdzie użytkownicy będą mogli się rejestrować na innych stronach tej sieci i mieć dostęp również do gry (rejestracja będzie wymagana, aby zbierać statystyki, wygrywać nagrody za aktywność itp). Czyli do użytkownika rejestrującego się w sieci zostaną przydzielone od razu dane niezbędne go rozpoczęcia gry. Głównym problemem teraz dla mnie jest utworzenie gniazdek (strumieni) z których ktoś podczas wrzucania gry na serwer mógłby korzystać (tj. pobieranie statystyk gracza z bazy danych, podpięcie graczy do gry, pobieranie ich danych itp. Zależy mi, aby bardzo nie wchodzić w terminologię programowania sieciowego
Proszę o rady z jaką terminologią powinienem się zapoznać i mniej więcej z jakich rozwiązań korzystać?
Jeśli jest ktoś bardziej zainteresowany lub umiałby mi wszystko wytłumaczyć na konkretnych przykładach i pomagać czasami w projekcie (oczywiście odpłatnie do uzgodnienia), a może nawet jest ktoś kto by podjął się tego zadania (zapraszam na priv).
zapraszam do rozmowy.