Witam.
Piszę aplikację klient<->serwer<->klient, opartą na wątkach. Podczas połączenia klienta, serwer tworzy dla niego wątek. Potem łączymy się drugim klientem i śmiga. Każdy klient <-> wątek serwera ma osobny kanał komunikacyjny. W wątku klienta co 100ms wysyłam pewien serializowany obiekt i czytam go w wątku(obiekt zawiera składowe x,y,playerId itd.).
Teraz chciałbym to zsynchronizować tak, aby na podstawie pola boolean sendPermission klient albo wysyłał obiekt co 100ms do odpowiadającego mu wątku, ten wątek zapisywał ten obiekt gdzieś globalnie, aby ten drugi mógł go odczytać, następnie drugi wątek w tej chwili ma ustawione !sendPermissions i odbiera ten globalny obiekt, analizuje go czy jego id != obiekt.id, jeśli tak to wysyła ten obiekt do drugiego klienta, a ten go odbiera co 100 ms i aktualizuje drugi obiekt. Po pewnym czasie np. 30s następuje zamiana wartości sendPermissions i komunikacja się odwraca.
W skrócie chodzi mi o to, aby gracz drugi widział co robi pierwszy.
Także tutaj moje pytanie jak to można zrealizować?
Jak zrobić aby odbiór readObject sie nie blokował?
Jak zrobić globalną komunikację między wątkami, aby te mogły wysyłać i odbierać odczytane obiekty?
Z góry dziękuje za pomoc :)
Poniżej wklejam kod na którym operuje:
package siecPoprawiona;
import java.io.BufferedReader;
import java.io.BufferedWriter;
import java.io.IOException;
import java.io.InputStreamReader;
import java.io.ObjectInputStream;
import java.io.ObjectOutputStream;
import java.io.OutputStreamWriter;
import java.io.PrintWriter;
import java.net.Socket;
public class ServerImpl {
private int players = 0;
public void addPlayer() {
this.players++;
}
public String getPlayers() {
return "" + players;
}
static void closeConnection(Socket socket) {
try {
socket.close();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się zamknąć połączenia");
}
}
public void writeSerializedObject(ObjectOutputStream oos, Gamer gamer) {
try {
oos.writeObject(gamer);
oos.flush();
oos.reset();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się wysłać obiektu");
}
}
public Gamer readSerializedObject(ObjectInputStream ois, Gamer gamer) {
try {
gamer = (Gamer) ois.readObject();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się odczytać obieku IOException");
} catch (ClassNotFoundException e) {
System.err
.println("Nie udało się odczytać obieku ClassNotFoundException");
}
return gamer;
}
public String readData(BufferedReader in) {
String data = null;
try {
in.readLine();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się przeczytać danych");
}
return data;
}
public void writeData(PrintWriter out, String data) {
out.write(data);
}
public ObjectOutputStream createObjectOutput(Socket socket) {
ObjectOutputStream oos = null;
try {
oos = new ObjectOutputStream(socket.getOutputStream());
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć ObjectOutputStream dla serwera");
e.printStackTrace();
} finally {
//closeConnection(socket);
}
return oos;
}
public ObjectInputStream createObjectInput(Socket socket) {
ObjectInputStream ois = null;
try {
ois = new ObjectInputStream(socket.getInputStream());
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć ObjectInputStream dla serwera");
e.printStackTrace();
} finally {
//closeConnection(socket);
}
return ois;
}
public PrintWriter createDataOutput(Socket socket) {
PrintWriter out = null;
try {
out = new PrintWriter(new BufferedWriter(new OutputStreamWriter(socket.getOutputStream())), true);
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć PrintWriter dla serwera");
e.printStackTrace();
} finally {
//closeConnection(socket);
}
return out;
}
public BufferedReader createDataInput(Socket socket) {
BufferedReader in = null;
try {
in = new BufferedReader(new InputStreamReader(socket.getInputStream()));
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć BufferedReader dla serwera");
e.printStackTrace();
} finally {
//closeConnection(socket);
}
return in;
}
}
```java
package siecPoprawiona;
import java.io.BufferedReader;
import java.io.BufferedWriter;
import java.io.IOException;
import java.io.InputStreamReader;
import java.io.ObjectInputStream;
import java.io.ObjectOutputStream;
import java.io.OutputStreamWriter;
import java.io.PrintWriter;
import java.net.InetAddress;
import java.net.Socket;
public class ClientImpl {
public Socket connect(InetAddress addr, String IP, int port) {
Socket socket = null;
try {
socket = new Socket(addr, port);
} catch (IOException e) {
System.err.println("Błąd połączenia");
}
return socket;
}
public void closeConnection(Socket socket) {
try {
socket.close();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się zamknąć połączenia");
}
}
public void writeSerializedObject(ObjectOutputStream oos, Gamer gamer) {
try {
oos.writeObject(gamer);
oos.flush();
oos.reset();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się wysłać obiektu");
}
}
public Gamer readSerializedObject(ObjectInputStream ois) {
Gamer gamer = null;
try {
gamer = (Gamer) ois.readObject();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się odczytać obieku IOException");
} catch (ClassNotFoundException e) {
System.err
.println("Nie udało się odczytać obieku ClassNotFoundException");
}
return gamer;
}
public String readData(BufferedReader in) {
String data = null;
try {
in.readLine();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się przeczytać danych");
}
return data;
}
public void writeData(PrintWriter out, String data) {
out.write(data);
}
public ObjectOutputStream createObjectOutput(Socket socket) {
ObjectOutputStream oos = null;
try {
oos = new ObjectOutputStream(socket.getOutputStream());
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć ObjectOutputStream dla klienta");
e.printStackTrace();
}
return oos;
}
public ObjectInputStream createObjectInput(Socket socket) {
ObjectInputStream ois = null;
try {
ois = new ObjectInputStream(socket.getInputStream());
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć ObjectInputStream dla klienta");
e.printStackTrace();
}
return ois;
}
public PrintWriter createDataOutput(Socket socket) {
PrintWriter out = null;
try {
out = new PrintWriter(new BufferedWriter(new OutputStreamWriter(socket.getOutputStream())), true);
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć PrintWriter dla klienta");
e.printStackTrace();
}
return out;
}
public BufferedReader createDataInput(Socket socket) {
BufferedReader in = null;
try {
in = new BufferedReader(new InputStreamReader(socket.getInputStream()));
} catch (IOException e) {
System.err.println("Nie udało się stworzyć BufferedReader dla klienta");
e.printStackTrace();
}
return in;
}
}
```java
package siecPoprawiona;
import java.io.BufferedReader;
import java.io.IOException;
import java.io.ObjectInput;
import java.io.ObjectInputStream;
import java.io.ObjectOutput;
import java.io.ObjectOutputStream;
import java.io.PrintWriter;
import java.net.Socket;
public class ServerThread extends Thread {
private Socket socket = null;
ServerImpl serverImpl = new ServerImpl();
ObjectOutputStream oos = null;
ObjectInputStream ois = null;
PrintWriter out = null;
BufferedReader in = null;
ObjectInput inThread = null;
ObjectOutput outThread = null;
int playerId;
public ServerThread(Socket s, String player, ObjectInput inThread,
ObjectOutput outThread) {
this.socket = s;
this.inThread = inThread;
this.outThread = outThread;
updatePlayerId(player);
in = serverImpl.createDataInput(socket);
out = serverImpl.createDataOutput(socket);
ois = serverImpl.createObjectInput(socket);
oos = serverImpl.createObjectOutput(socket);
start();
this.setName("Gracz " + playerId);
System.out.println("-->Stworzono wątek klienta");
}
public void updatePlayerId(String player) {
if (player.compareTo("1") == 0)
playerId = 1;
if (player.compareTo("2") == 0)
playerId = 2;
System.out.println("Nowy gracz o id: " + playerId);
}
@Override
public void run() {
Gamer gamer = new Gamer();
Gamer newGamer = new Gamer();
gamer.setGamerId(playerId);
serverImpl.writeSerializedObject(oos, gamer);
while (true) {
try {
gamer = (Gamer) ois.readObject();
if (gamer != null) {
System.out.println("Gracz " + gamer.getGamerId() + " " + gamer.toString());
}
Thread.sleep(100);
} catch (IOException e) {
// System.err.println("Nie udało się odczytać obiektu IOException");
} catch (ClassNotFoundException e) {
System.err.println("Nie udało się odczytać obiektu ClassNotFoundException");
} catch (InterruptedException e) {
// TODO Auto-generated catch block
e.printStackTrace();
}
}
}
}
```java
package siecPoprawiona;
import java.io.ByteArrayInputStream;
import java.io.ByteArrayOutputStream;
import java.io.IOException;
import java.io.ObjectInput;
import java.io.ObjectInputStream;
import java.io.ObjectOutput;
import java.io.ObjectOutputStream;
import java.net.ServerSocket;
import java.net.Socket;
public class ServerApp {
static final String IP = "127.0.0.1";
static final int PORT = 5000;
static ServerImpl serverImpl = new ServerImpl();
static ServerSocket serverSocket = null;
static ByteArrayOutputStream baos = null;
static ObjectOutput out = null;
static ByteArrayInputStream bis = null;
static ObjectInput in = null;
public static void main(String[] args) throws IOException {
baos = new ByteArrayOutputStream();
out = new ObjectOutputStream(baos);
byte[] yourBytes = baos.toByteArray();
bis = new ByteArrayInputStream(yourBytes);
in = new ObjectInputStream(bis);
serverSocket = new ServerSocket(PORT);
System.out.println("-->Serwer wystartował");
while (true) {
Socket socket = serverSocket.accept();
System.out.println("-->Nowe połączenie " + socket);
serverImpl.addPlayer();
new ServerThread(socket, serverImpl.getPlayers(), in, out);
}
}
}
package siecPoprawiona;
import gra.Tank;
import java.io.Serializable;
public class Gamer implements Serializable {
private static final long serialVersionUID = 111111111L;
private int gamerID;
private int x;
private int y;
private int power;
private int angle;
public boolean movePermissions = false;
public Gamer() {
}
public void setGamerId(int id) {
this.gamerID = id;
}
public int getGamerId() {
return this.gamerID;
}
public void setX(int x) {
this.x = x;
}
public void setY(int y) {
this.y = y;
}
public void setPower(int power) {
this.power = power;
}
public void setAngle(int angle) {
this.angle = angle;
}
public int getX() {
return x;
}
public int getY() {
return y;
}
public int getPower() {
return power;
}
public int getAngle() {
return angle;
}
public void updateGamer(Gamer gamer, Tank source) {
gamer.x = source.getX();
gamer.y = source.getY();
gamer.angle = source.getAngle();
gamer.power = source.getPower();
}
public String toString() {
return "x=" + x + " y=" + y + " power=" + power + " angle=" + angle;
}
}