Robiłem zadanie według kursu na youtube. Podczas naciśnięcia klawisza w lewo nic się nie dzieje.



import java.applet.Applet;
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import java.util.Timer;

//biblioteki

public class Gra extends Applet implements KeyListener
{
    
    static Applet applet;
    Zadanie zadanie = new Zadanie();
    int rozmiar1=4*20;
    int rozmiar2=4*20;
    Timer timer = new Timer();
    
    
    public void init() 
    {
        applet=this;
        applet.addKeyListener(this);
        applet.setSize(rozmiar1, rozmiar2);
        applet.setBackground(Color.LIGHT_GRAY);
        timer.scheduleAtFixedRate(zadanie, 10, 10);
        zadanie.zrobPlansze();
      
        
        
    }
    
    public void paint(Graphics g)
    {
      rysujPlansze(g);
    }
    
    public void rysujPlansze(Graphics g)
    {
         for (int i=0;i<zadanie.plansza.length;i++)
        {
        
            for (int j=0;j<zadanie.plansza[0].length;j++)
            {
               switch(zadanie.plansza[i][j])
               {
                   case 1:
                       g.setColor(Color.red);
                       g.fillRect(20*i, 20*j, 20, 20);
                       break;
                   case 0:
                       g.setColor(Color.blue);
                       g.fillRect(20*i, 20*j, 20, 20);
                       break;
               }
            }
        }
    }

   
    public void keyTyped(KeyEvent e) {
        
    }

   
    public void keyPressed(KeyEvent e) 
    {
        switch(e.getKeyCode())
        {
            case 37:
                zadanie.ruszaj('l');
                break;
            case 38:
                zadanie.ruszaj('g');
                break;
            case 39:
                zadanie.ruszaj('p');
                break;    
            case 40:
                zadanie.ruszaj('d');
                break;   
        }
        
    }

   
    public void keyReleased(KeyEvent e) {
        
    }
    
}



 
 

import java.util.TimerTask;


public class Zadanie extends TimerTask
{
    int plansza[][]=new int [4][4];
    int poz1=1;
    int poz2=1;
   
    public void run() 
    {
        
        Gra.applet.repaint();
    }
    
    public void zrobPlansze()
    {
        int plansza2[][]=
        {
            {0,0,0,0},
            {0,1,0,0},
            {0,0,0,0},
            {0,0,0,0}
        };
        for (int i=0;i<plansza.length;i++)
        {
        
            for (int j=0;j<plansza[0].length;j++)
            {
                plansza[i][j]=plansza2[i][j];
            }
        }
    }
    
    public void ruszaj(char gdzie)
    {
        switch(gdzie)
        {
            case 'l':
                if(plansza[poz1][poz2-1]==0)
                {
                    plansza[poz1][poz2-1]=1;
                    plansza[poz1][poz2]=0;
                }
                break;
            case 'p':
                break;
            case 'g':
                break;
            case 'd':
                break;    
        }        
    }
        
    
}