Siemka
Mam do napisania w tym miesiącu, większy projekt w Javie - gra, standardowy Pacman(plus najlepsze wyniki wysyłane na serwer, pobieranie leveli z serwera, skalowanie okna )
Ogólnie moja wizja jest taka:
- klasa głowna JFrame, która ma w sobie obiekt największej chyba klasy JPanel - wszyskie głowne funkcje
- klasa "actor" - która ma aktualna pozycje, image, oczywiscie wszyskie funkcje zwracajace wartosci, poruszanie itp
- klasa pacman - dziedziczy po actor, jeden obiekt tej klasy
- klasa ghost - dziedziczy po actor, kilku obiektów tej klasy
- klasa wall - kilkanaście obiektów - jeden obiekt jedna kostka ściany
Na razie nie myślę jeszcze o sieci.
Oprócz tego do obsługi na razie myślałem o dwóch wątkach,
- obliczanie kolejnych pozycji duchów, sprawdzanie ewentualnych kolizji
- odpowiedzialny za rysowanie wszystkiego
Ogolnie muszą dobrze w czasie się rozłożyć zeby nie zostało np coś narysowane przed wyliczeniem pozycji
Nie mam zbytnio pojęcia jak robić plansze, nie wiem na pałę wyrysowywać jakieś bloki i sprawdzać kolizję, czy może możecie polecić jakiś sprytny sposób? Wiąże się to z tym że okno gry ma być w pełni skalowane, także wielkości obiektów rysowanych itp, i żeby to wszystko się nie porąbało po przeskalowaniu.
Powiedzcie mi czy dobrze wszystko z bardzo grubsza zaplanowałem. Jest to gruby szkic tej aplikacji, a nie chciałbym zaczynać po 5 razy.
Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi, pomoce.