Dzień dobry,
Męczy mnie problem skalowania, tzn. rysując trojkąt o danych wspolrzednych mieści on się w oknie, ale zmniejszając to okno ten trojkat zostaje przyciety. Mianowicie chce zeby ten trojkat pozostał w oknie w tym samym miejscu, a dodatkowo w skali takiej jak to okno zostalo zmniejszone.
Jak to ugryzc?
public void rysuj(Graphics2D g2d, Wielokat B) {
Czworokat A = (Czworokat)B;
Punkt a = A.getA();
Punkt b = A.getB();
Punkt c = A.getC();
Punkt d = A.getD();
int n = 4;
int []x = new int[n];
int []y = new int[n];
x[0]=(int)a.getX();
x[1]=(int)b.getX();
x[2]=(int)c.getX();
x[3]=(int)d.getX();
y[0]=(int)a.getY();
y[1]=(int)b.getY();
y[2]=(int)c.getY();
y[3]=(int)d.getY();
Polygon t = new Polygon(x,y,n);
g2d.drawPolygon(t);
t.translate(500, 50);
}
Dane poczatkowe okna:
xmax - koniec okna
xmin - poczatek okna
ymax, ymin - j/w
x1,y1 - wspolrzedne pkt