J2ME AI przeciwnikow w grze

0

Witam,

pisze gre w jave me, w ktorej w tym samym momencie mam 3 wrogow na planszy. Chcialbym, aby poruszali sie oni w jakis inteligentny sposob. Gra jest jakby coverem Tankow z Pegasusa, wiec poczatkowo wrogowie sa na gorze ekranu, a ich celem jest zniszczenie orzelka.

Aktualnie losuje liczbe, ktora odpowiada jakiemus tam ruchowi, ale nie dziala to zbyt dobrze, bo praktycznie nie zdarza sie, zeby wrog doszedl do polowy planszy. Jaki algorytm mozna tu zastosowac? To moj pierwszy kontakt z pisaniem AI.

Pozdrawiam

0

Z tego co ja wiem to ustawienie randomowego poruszania się przeciwników nie oznacza się jako AI. AI to tworzenie sztucznych sieci neuronowych uczących (sprzężenia wagi itp.).

0

Czy wazne jest to, co oznacza AI? Przeciez wyjasnilem w tresci posta w czym potrzebuje pomocy.

0

Najprostszy algorytm wygląda tak:
Oceń każdy możliwy ruch i wybierz najlepszy.

Aby to zrobić muszą być spełnione 2 warunki:
-musisz napisać funkcję oceniającą stan gry dla danego gracza (wartość liczbowa, czym większa, tym lepiej dla danego gracza)
-liczba możliwych ruchów nie może być zbyt duża

0

Jakbyś opisal zasady gry to nie musiałbym szukać...
Jesli chodzi o poruszanie się w labiryncie to masz BFS i A* które służą do wyznaczania trasy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1