AWT Netbeans przeładowanie metody paintComponent

0

Nie wiem jak mam przeładować tą metodę. Korzystam z edytora GUI Netbeansa. W przykładach, które znalazłem przeładowanie

 public void paintComponent(Graphics g)
    {  
       super.paintComponent(g);
       Graphics2D g2 = (Graphics2D)g;
 
       // rysuj prostokąt
 
       double lewyX = 100;
       double gornyY = 100;
       double szerokosc = 200;
       double wysokosc = 150;
 
       Rectangle2D pros = new Rectangle2D.Double(lewyX, gornyY,
          szerokosc, wysokosc);
       g2.draw(pros);
}

Jest w klasie dziedziczącej JPanel ale gdy tworze kod przez Netbeansa i panel tworze metodą przeciągnięcia z paska bocznego to nie mam tej klasy i utknąłem.

0

Dodaj swoją klasę do palety w NB. Jak to zrobić jest w helpie, ale nawet na czuja możesz.

0

Przykład pochodzi z "Core Java 2 podstawy"

/**
   @version 1.30 2000-05-04
   @author Cay Horstmann
*/

 import java.awt.*;
 import java.awt.geom.*;
 import javax.swing.*;
 
 public class TestRysunku
 {  
    public static void main(String[] args)
    {  
       RamkaRysunku ramka = new RamkaRysunku();
       ramka.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
       ramka.show();
    }
 }
 
 /**
    Ramka, zawierając panel z rysunkiem
 */
 class RamkaRysunku extends JFrame
 {
    public RamkaRysunku()
    {
       setTitle("TestRysunku");
       setSize(SZEROKOSC, WYSOKOSC);
 
       // dołącz panel do ramki
 
       PanelRysunku panel = new PanelRysunku();
       Container powZawartosci = getContentPane();
       powZawartosci.add(panel);
    }
 
    public static final int SZEROKOSC = 400;
    public static final int WYSOKOSC = 400;  
 }
 
 /**
    Panel, wyświetlający prostokąty i elipsy.
 */
 class PanelRysunku extends JPanel
 {  
    public void paintComponent(Graphics g)
    {  
       super.paintComponent(g);
       Graphics2D g2 = (Graphics2D)g;
 
       // rysuj prostokąt
 
       double lewyX = 100;
       double gornyY = 100;
       double szerokosc = 200;
       double wysokosc = 150;
 
       Rectangle2D pros = new Rectangle2D.Double(lewyX, gornyY,
          szerokosc, wysokosc);
       g2.draw(pros);
 
       // rysuj zamkniętą w nim elipsę
 
       Ellipse2D elipsa = new Ellipse2D.Double();
       elipsa.setFrame(pros);
       g2.draw(elipsa);
 
       // rysuj przekątną
 
       g2.draw(new Line2D.Double(lewyX, gornyY, 
          lewyX + szerokosc, gornyY + wysokosc));
 
       // rysuj okrąg o środku w tym samym punkcie
 
       double srodekX = pros.getCenterX();
       double srodekY = pros.getCenterY();
       double promien = 150;
 
       Ellipse2D okrag = new Ellipse2D.Double();
       okrag.setFrameFromCenter(srodekX, srodekY,
          srodekX + promien, srodekY + promien);
       g2.draw(okrag);
    }
 }
 

Nie wiem jak go przenieść do Netbeansa, znaczy jak przepisze to ok ale mi chodzi o to, żeby GUI tworzyć edytorem a wtedy nie mam klasy PanelRysunku gdzie przeładowuję funkcje i tutaj się gubię;/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1