Próbuję zaimplementować w Javie prostą komunikację za pośrednictwem socketów, to co mam to:
- serwer nasłuchuje na sockecie,
this.serverSocket_ = new ServerSocket(this.serverPort_);
clientSocket = this.serverSocket_.accept();
- klient się podłącza a serwer tworzy osobny wątek do jego obsługi,
- serwer i klient otwierają ObjectInputStream i ObjectOutputStream,
out = new ObjectOutputStream(clientSocket_.getOutputStream());
out.flush();
in = new ObjectInputStream(clientSocket_.getInputStream());
- klient wysyła dwa Double, String-a i Long-a poprzez otworzony strumień (po każdym robi flush-a),
out.writeObject(conf_);
out.flush();
out.writeObject(supp_);
out.flush();
out.writeObject(separator_);
out.flush();
out.writeObject(new Long(dataFile_.length()));
out.flush();
- serwer pomyślnie odbiera przesłane obiekty,
conf_ = (Double) in_.readObject();
supp_ = (Double) in_.readObject();
separator_ = (String) in_.readObject();
fileSize_ = (Long) in_.readObject();
teraz trudna część,
- klient chce wysłać plik więc otwiera zwykły OutputStream (nie ObjectOutputStream) i wysyła plik,
FileInputStream fis = new FileInputStream(dataFile_);
BufferedInputStream bis = new BufferedInputStream(fis);
OutputStream os = clientSocket_.getOutputStream();
while (current < fileSize) {
bytesRead = bis.read(mybytearray, 0, mybytearray.length);
if (bytesRead >= 0) {
os.write(mybytearray, 0, mybytearray.length);
current += bytesRead;
}
progressBar_.setValue(current);
progressBar_.repaint();
}
os.flush();
- serwer odbiera plik (również używa zwykłego InputStream-a zamiast ObjectInputStream),
int bytesRead;
int current = 0;
tmpFile_ = File.createTempFile("BasketAnalysis", "rec.dat");
byte[] mybytearray = new byte[fileSize];
InputStream is = clientSocket_.getInputStream();
FileOutputStream fos = new FileOutputStream(tmpFile_);
BufferedOutputStream bos = new BufferedOutputStream(fos);
bytesRead = is.read(mybytearray, 0, mybytearray.length);
current = bytesRead;
do {
bytesRead = is.read(mybytearray, current,
(mybytearray.length - current));
if (bytesRead >= 0)
current += bytesRead;
// Thread.sleep(1000);
} while ((bytesRead > -1) && (current < fileSize));
bos.write(mybytearray, 0, current);
bos.flush();
bos.close();
- do tej pory wszystko działa, plik jest odebrany, ale w tym momencie serwer podejmuje czasochłonne obliczenia po których wysyła odpowiedź z wynikiem do klienta,
String resp = new String("Some processing result...");
out_.writeObject(resp);
out_.flush();
- klient powinien odebrać wyniki co kończy komunikację,
String message = (String) in.readObject();
Console.info("server > " + message);
Niestety ostatni krok po stronie klienta kończy się rzuceniem wyjątku:
java.io.EOFException
at java.io.ObjectInputStream$BlockDataInputStream.peekByte(Unknown Source)
at java.io.ObjectInputStream.readObject0(Unknown Source)
at java.io.ObjectInputStream.readObject(Unknown Source)
at basketAnalysis.client.Client.run(Client.java:74)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Chciałbym aby klient zablokował się i oczekiwał na odpowiedź serwera po przesłaniu pliku, ale ten natychmiast kończy rzuceniem wyjątku po przesłaniu pliku. Jestem prawie pewien, że coś robię źle podczas przełączania się pomiędzy rodzajami strumieni (zwykłym i ObjectStream).
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi co robię źle?
Z góry dzięki!