Przejscie z asp.net na androida ?

Odpowiedz Nowy wątek
2011-10-06 13:03
android
0

Panowie powiedzcie mi czy moze ktos z Was byl w takiej sytuacji lub generalnie co o tym myslicie,pracuje obecnie jako mlodszy programista i staram sie ogarnac asp.net(co akurat to jest ok i jezyk c#) ale te css html babranie z grafika tak mnie wku... ze chyba to rzuce i zastanawiam sie nad androidem,myslicie ze bylo by mi o wiele lepiej i przyjemniej pisac aplikacje pod ta platforme?

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 13:10
Kopernik
0

Nie rozumiem dlaczego pracodawca każe Ci pisać i tworzyć grafikę.. Coś tu nie gra. Na androidzie java+ wstawki c++.
sam sobie odpowiedz na pytanie co wolisz, ale nie sądzę, że będzie łatwiej.

Mlodszy programista, zapewne pisze prostą stronę, to co jeszcze grafika mają mu zatrudnić? - Madm4n 2011-10-06 15:06

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 13:38
android
0

Latwiej w tym sensie, ze nie musze meczyc sie z pozcjonowaniem grafiki zeby dzialala na 50 roznych przegladarkach,bo na androidzie sie tylko bawie metoda drag & drop,czy sie myle?

Mylisz się. Pisząc pod Androida, zazwyczaj piszesz pod X różnych telefonów, z różnymi rozdzielczościami i bebechami. Moim zdaniem łatwiej jest wypozycjonować HTML + CSS na 4-5 przegladarek niż na X telefonów :) Poza tym IE/Opera/FF zazwyczaj są łatwe do ogarniecia, zazwyczaj jest problem mały przy Chrome gdzie cos nie do konca wyglada jak powinno i większy na Safari na Macach gdzie czesto cos nie wyglada jak powinno :) - Madm4n 2011-10-06 15:06

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:26
android
0

Moze mozesz polecic jakis dobry sposob na pozycjonowanie kontrolek?

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:35
0

A w jaki sposób robisz to teraz? Piszesz w WebForms i robisz to metodą Drag&Drop? Czy może w MVC i piszesz czysty HTML ?

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:48
0
  1. Na choj komu C++ pod Androidem?
  2. Monitory to nie mają różnych rozdzielczości? Różnorodność rozdzielczości na desktopach/ laptopach jest taka sama jak przy smartfonach/ tabletach.
  3. Myślę, że każdy Android tak samo pozycjonuje kontrolki, przy czym w przypadku przeglądarek internetowych jest wręcz przeciwnie.
  4. Smartfony/ tablety to świeży i prężny biznes. Prędzej Pejsbuk (i inne szmelce tego typu) upadnie, niż rynek aplikacji na komórki się zapcha.

"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.
Tylko, że różnorodność telefonów pracujących pod Androidem to jego jedno z większych utrudnień. Gdzie różnorodność monitorów aż tak wielkim utrudnieniem nie jest, przecież nie ustawia się na sztywno wszystkiego. - Madm4n 2011-10-06 16:10

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 15:59
android
0

WebForms i roznie no albo w tabele html albo css relatywanie,absolutnie ale nigdy nie jest jednakowo spr na tych 3 ff,chrome i ie.

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 17:44
0

Przecież asp.net służy do tworzenia backendu stron internetowych, a Android to system operacyjny na telefony, nań pisze się zwykle gry... więc jeśli uciekasz przed grafiką, to z deszczu pod rynnę. Poza tym w żadny wypadku pisanie gier nie jest łatwiejsze od pisania stron internetowych. (i skąd Ty ten drag&drop wziąłeś?)

Ale czemu gier, skoro na Androida można pisać nie tylko gry? - Wibowit 2011-10-06 17:52

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 18:53
android
0

No jesli juz ktos robi gry(firma) to wg mnie musi miec ludzi od grafiki i nie zrzucaja tego na programistow i tak samo powinno byc od aplikacji webowych ja tylko wrzucam kontrolki i robie funkcjonalnosc a nie mam sie zastanawiac czy ten rys jest dobrze czy moze powinien byc 3px wyzej jak dla mnie to zalosne,no ale kto dzisiaj nie oszczedza.

Pracowałeś kiedykolwiek jako programista? Jak się pisze jakąś małą stronę dajmy na to dla firmy w której się pracuje to raczej nie opłaca się zatrudniać grafika, tylko zleca się wykonanie layouta jakiemuś freelancerowi i dostaje się go w html/css a następnie podpina funkcjonalnosc, co nie zwalnia ze znajomosci html/css. Natomiast w duzych firmach zajmujacych sie webdeveloperka sa graficy. Tutaj mamy zapewne przypadek 1 + oszczedzanie na freelancerze? :] - Madm4n 2011-10-06 19:45

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 20:09
android
0

Znac znam aczkolwiek sposobu na pozycjonowanie kontrolek dobrego nie znam,wy znacie ?

Pozostało 580 znaków

2011-10-06 21:18
Kopernik
0

Madn4p praktyki mialem w firmie gdzie pracowaly 4 osoby i juz tam byl grafik.
nie znam zadnej firmy zajmujacej sie stronami, nie miejacej grafika .

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0