Pytanko dot. Javy FX

0

Witam,
Ostatnio postanowiłem sprawdzić wersję beta JavyFX 2.0, wszedłem na stronkę, przechodzę do działu "Download"... A tam zonk: oprócz SDK do ściągnięcia jest JavaFX 2.0 Beta Runtime.
Teraz pytanie: czy to nie miało chodzić pod standardowym JRE bez dodatkowych rzeczy?

0

Nie wiem jak to teraz wygląda, ale jak się tym interesowałem przy 1.2 chyba to JRE same dociągało FX gdy okazało się potrzebne (czyli przy pierwszym uruchomieniu apletu FX).

0

Note:
If you downloaded and set up the SDK, following the instructions in Installing the JavaFX SDK, you do not need to download the JavaFX Runtime separately.

0
http://www.javafx.com/faq/#4 napisał(a)
  1. What is the relationship between JavaFX and the JRE?

JavaFX relies on the Java Virtual Machine and core class libraries included in the Java Runtime Environment (JRE) to enable JavaFX applications to take full advantage of the Java SE platform. The JRE is installed on millions of computer systems worldwide, allowing JavaFX applications to run on any desktop or browser on which the JRE is installed.

Niestety:

http://www.javafx.com/faq/#5 napisał(a)
  1. What operating systems are supported by JavaFX?

JavaFX 2.0 will be fully supported on 32-bit and 64-bit versions of Microsoft Windows XP, Windows Vista, and Windows 7. Early Access versions of JavaFX 2.x for Mac OS and Linux will be made available at a later date, but support for these platforms will not be included as part of the JavaFX 2.0 final release.

0

BTW:
ktoś ma pomysł jak dodać zwykłego labela do programu???

Label label = new Label ("Values");
label.setFont(new Font("Cambria", 32)); 

tak nie działa:

root.getChildren().add(label); 

a np. buttony się dodają - w "Learn" nie ma nic o display'owaniu labelów
Wtf?

0

Tzn jakiego? Takiego swingowego?

0
        Label l = new Label();
        l.setText("Jestem labelem");
        root.getChildren().add(l);

Tylko nie zaimportuj Labela z awt, tylko JavyFX
A jak dodajesz więcej kontrolek UI, to nie zapomnij ustawić gdzie mają być wyświetlane bo inaczej będzie 1 na 2, metody :
setLayoutX(wartość);
setLayoutY(wartość);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0