Gra Java Poruszanie Stworka

0

Piszę niezbyt skomplikowaną grę w javie wzorując się na serii Warblade.
Generuje na Canvas'ie Gracza i Grupę Stworów.
Mam jednak problem w jaki sposób zamodelować ruch całej grupy żeby np ruszały się o -50x a potem +50x
Przedstawię 2 wycinki kodu: klasę Monster i wycinek metody Init w której tworze potworki.

package wojna_swiatow;

public class Monster extends Actor {
    protected int vx;

    public Monster(Stage stage) {
        super(stage);
        setSpriteName("wb1.png");
    }

    public void act() {
        x+=vx;
        if (x <= 290 || x >= 690)
        vx = -vx;

    }

    public int getVx() { return vx; }
    public void setVx(int i) {vx = i; }
}
public void initWorld() {
        actors = new ArrayList();
        int counter =0;
        int tt =25;
        for (int i = 0; i < 7; i++){
            //int tmp=(int)(Math.random()*Stage.SZEROKOSC);
            //if(tmp>=500) tmp=500;
            //else if(tmp<=300) tmp=300;
            
            //---Tworzenie grupki stworow---
            int tmp=300;
            counter++;
            if(counter%2==1) tt=25;
            else tt=2*tt;
            for(int j=0;j<7;j++){
                Monster m = new Monster(this);
                m.setX(tmp+tt);
                m.setY( i*40 );
                m.setVx( (int)(Math.random()*i/10)+1 );
                actors.add(m);
                tmp+=50;;
            }
        }

Proszę o jakieś pomysły.

0

Jakiś czas temu znalazłem taki turtorial: http://zetcode.com/tutorials/javagamestutorial/ może Ci się przyda i podsunie jakieś rozwiązanie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1