Piszę niezbyt skomplikowaną grę w javie wzorując się na serii Warblade.
Generuje na Canvas'ie Gracza i Grupę Stworów.
Mam jednak problem w jaki sposób zamodelować ruch całej grupy żeby np ruszały się o -50x a potem +50x
Przedstawię 2 wycinki kodu: klasę Monster i wycinek metody Init w której tworze potworki.
package wojna_swiatow;
public class Monster extends Actor {
protected int vx;
public Monster(Stage stage) {
super(stage);
setSpriteName("wb1.png");
}
public void act() {
x+=vx;
if (x <= 290 || x >= 690)
vx = -vx;
}
public int getVx() { return vx; }
public void setVx(int i) {vx = i; }
}
public void initWorld() {
actors = new ArrayList();
int counter =0;
int tt =25;
for (int i = 0; i < 7; i++){
//int tmp=(int)(Math.random()*Stage.SZEROKOSC);
//if(tmp>=500) tmp=500;
//else if(tmp<=300) tmp=300;
//---Tworzenie grupki stworow---
int tmp=300;
counter++;
if(counter%2==1) tt=25;
else tt=2*tt;
for(int j=0;j<7;j++){
Monster m = new Monster(this);
m.setX(tmp+tt);
m.setY( i*40 );
m.setVx( (int)(Math.random()*i/10)+1 );
actors.add(m);
tmp+=50;;
}
}
Proszę o jakieś pomysły.