JAVA - Operacje graficzne

0

Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakaś klasa pozwalająca operować bardziej złożonymi operacjami graficznymi?
Stworzyłem program do tile map(do gry 2D), który uzupełnia wskazane x,y odpowiednim obrazkiem.Jeśli jednak x,y oznacza jednocześnie funkcje BLOCKED oraz obrazek to program rysuje tylko czarny kwadrat(który jest zablokowany/nie można po nim chodzić). Muszę sam napisać jak program ma traktować 2 funkcje dla 1 kafelka czy jest już jakaś klasa?
P.S czy mogę użyć GameCanvas, aby rozwiązać ten problem?

Pozdrawiam
Skatty

1

Napisz jeszcze raz używając poprawnego słownictwa, bo funkcja to w programowaniu nie właściwość. tylko podprogram.
Rysowanie mapki złożonej z kafelek ogranicza się do 2 pętel dla x i y i g.drawImage(kafelki[mapa[x][y].kafelka], x*TILESIZE, y*TILESIZE, null); wewnątrz (przy założeniu że mapa to tablica obiektów z polem kafelka oznaczającym numer kafelki w tablicy obrazków), jak ci gdzieś coś źle rysuje, to coś źle zaprogramowałeś.
Grafika (rysowanie), a logika (czy po danej kafelce można chodzić, czy nie) to 2 różne sprawy.

A GameCanvas z tego co wiem to jest w J2ME, a nie SE, tego też nie sprecyzowałeś

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1