o co chodzi w tym poleceniu

0

Chce w tej klasie stworzyc takie metody:

BoardCell - klasę reprezentującą pojedynczą komórkę w krzyżówce, implementującą następujące metody

public void (disable/enable)(Horiz/Vert)(Start/End/Inner) - umożliwiającą ustalenie czy komórka może być początkiem/końcem/środkiem dla nowego hasła poziomo, lub pionowo. Wymyśl strukturę danych w której można przechowywać takie informacje

public void (disable/enable)(Horiz/Vert)(Start/End/Inner) - to ma byc 12 metod ?
" umożliwiającą ustalenie czy komórka może być początkiem/końcem/środkiem dla nowego hasła poziomo, lub pionowo." - nie rozumie tego zdania kompletnie

nie rozumienie tamtego powoduje, ze tez nie moge zaczac myslec nad "Wymyśl strukturę danych w której można przechowywać takie informacje"

moze ktos z Was to rozumie i mi rozjasni :)

z gory dzieki

0

Możesz zrobić jedną metodę:
public void setEnabled(boolean enabled, int orientation, int alignment)
I dodać stałe do BoardCell: HORIZONTAL = 0, VERTICAL = 1, START = 0, END = 1, INNER = 2.
A informacje o tym można przechowywać w 6-elementowej tablicy:

public void setEnabled(boolean enabled, int orientation, int alignment) {
    tablica[getIndex(orientation, alignment)] = enabled;
}
public boolean getEnabled(int orientation, int alignment) {
    return tablica[getIndex(orientation, alignment)];
}
private int getIndex(int orientation, int alignment) {
    return orientation * 3 + alignment;
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1