Ustawianiem pozycji kursora myszy

0

Napisałem w JOGLU klasę kamery, który działa dobrze pod klawiaturą, jednak chciałem teraz zrobić rotację widoku poprzez mysz, tak jak jest to w standardowych grach FPS. W jaki sposób ustawiać pozycję myszy w środku GLJCanvasa ? Po zmianie położenia kursora o x,y policzę o ile mam dokonać rotacji względem poszczególnych osi i przekształcę widok jednak jak zmusić kursor myszy aby pozostawał zawsze w środku GLJCanvasa ? Póki co nasuwa mi się użycie robota awt. Macie jakieś pomysły ?

0

OpenGL nic nie wie sam z siebie o myszce czy klawiaturze, więc musisz użyć mechanizmów Javowych lub innych natywnych. JOGL chyba nie dostarcza takiej funkcjonalności jak chcesz - przynajmniej ja się nie doszukałem. Najrozsądniej więc chyba jednak wybrać robota AWT.

0

Da radę tak zrobić, żeby robot jako pozycję (0,0) uważał górny lewy róg GLJCanvasa ?

0

A nie uważa (nie wiem więc pytam)? Nawet jeśli tak jest to co to za problem odwrócić sobie współrzędną y, tzn y' = wysokość - y ? JOGL nawet w metodzie GLEventListener.reshape podaje ci wymiary canvasa. Zresztą środek ma taką samą współrzędną (+- 1 piksel) niezależnie czy liczysz od dołu czy od góry.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0