mnożenie JtextField

0

mam cosik takiego...

public class Main extends JFrame {

    JPanel glowny = new JPanel();
    JPanel gora = new JPanel();
    JPanel dol = new JPanel();
    JButton b = new JButton("klik");
    JTextField[] tx = new JTextField[20];

    class Wczytaj implements ActionListener {

        public void actionPerformed(ActionEvent e) {
            if (e.getSource() == b) {
                for (int i = 0; i < tx.length; i++) {
                    tx[i] =  (JTextField) gora.add(new JTextField("area: " + i));
                }
                gora.revalidate();
            }
        }
    }
    public Main() {
        gora.setLayout(new GridLayout(21/3, 100));
        b.addActionListener(new Wczytaj());
        dol.add(b);
        glowny.add(gora);
        glowny.add(dol);
        glowny.setLayout(new GridLayout(1, 0));
        add(glowny);
    }

    public static void main(String[] args) throws IOException {
        SwingUtilities.invokeLater(new Runnable() {

            public void run() {
                Main mn = new Main();
                mn.setVisible(true);
                mn.setSize(500, 500);
                mn.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
            }
        });
      



    }
} 

jak zrobić żeby po kolejnym kliknięciu JtextField'y nie mnożyły się tylko ciągle nadpisywały stare?

0

wywołujesz: gora.add, to analogicznie możesz wywołać góra.remove(Component c), tylko gdzieś musisz trzymać referencje do jtextfieldów, które dodajesz.
Edit:
i trzymasz. spróbUj zamiast:

tx[i] =  (JTextField) gora.add(new JTextField("area: " + i));

dać:

gora.remove(tx[i]);
tx[i] =  (JTextField) gora.add(new JTextField("area: " + i));

Nie wiem co to ma robić, ale ja bym to zrobił na jeden z dwóch sposobów:
a) wwalić wszystko co masz w mainie do inicjacji JPanel gora do metody tego jpanela, nazwijmy ją: repaint/refresh i przy każdym wciśnięciu guzika wywoływać tą metodę, tak żeby rysować wszystko od nowa,
b) użyć jakichś kolekcji do trzymania tych textfieldów, i zmieniać ich zawartość a nie rysować je od nowa.

0

Przez "nadpisywały stare" zakładam, że pętla ma za każdym razem dodawać tą pulę nowych JTextField, jedynie stare przestają Ci być potrzebne?
W takim wypadku przed rozpoczęciem dodawania wykonaj

gora.removeAll();
0

tak...stare przestają być potrzebne...

dzięki za pomoc...

akurat w moim przypadku pomogło removeAll

0

A czym się mają różnić stare textfieldy od nowych? Dlaczego nie możesz wołać po prostu setText()?

0

tak mam ułożony program...

W wyniku wczytania danych z pliku pojawia się pewna ilość JTextField'ów(uzależniona od wczytanych danych)

0

Pytanie iooi prawdopodobnie pojawiło się tutaj dlatego, że nie najlepszym pomysłem jest tworzenie wielu nowych obiektów przy każdym wciśnięciu przycisku.
Jeśli ważna jest dla Ciebie wydajność, warto przemyśleć inny sposób zarządzania tym. Choćby na start utworzyć sobie odpowiednią kolekcję obiektów, a następnie w akcji przycisku tylko dodawać/usuwać je w panelu bez tworzenia nowych obiektów.
Jeśli nie wiesz, jaka będzie maksymalna ilość pól JTextField, mimo wszystko możesz zastosować powyższy schemat działania i ewentualnie tylko dodawać nowe JTextField'y do kolekcji, gdyż wyświetlisz wszystkie, które masz, a nadal potrzebujesz więcej.

0

yyy...to ja tu czegoś nie rozumiem....

To co właściwie robi metoda removeAll ?

removeAll() - Removes all the components from this container.

czyli ja to rozumiem tak że usuwam wszystkie poprzednie elementy (z Jpanel w moim przypadku) a następnie umieszczam nowe.

ps. po wczytaniu pliku znam dokładną ilość JTextField'ów do utworzenia.

0

Metoda removeAll() usuwa obiekty z panelu, jednak obiekty dalej istnieją w pamięci. Jeśli nigdzie już nie ma do nich referencji, to wcześniej, czy później GarbageCollector je posprząta, ale mimo wszystko warto tego unikać.
Teraz gdy w akcji przycisku za każdym razem tworzysz wiele nowych obiektów za pomocą new JTextFIeld(), jest to zarówno wolne, jak i zasobożerne. Stare obiekty gdzieś w pamięci siedzą, a Ty tworzysz kolejne, zamiast wykorzystać już utworzone.
Mnie co prawda zwrócono kiedyś uwagę na coś takiego, gdy obiekty tworzyłem w metodzie paintComponent() co jest dużo gorszym pomysłem. Być może tutaj to nie ma aż tak dużego znaczenia, ale wychodzę z założenia, że jeśli można niewielkim nakładem pracy zrobić coś optymalniej, to zawsze warto.

Kod, który pokazałeś zawsze tworzy 20 pól, więc trochę ciężko mi się odnieść do tego, jak liczba tworzonych pól może być różna, ale zakładam, że to tylko przykładowy kod do zaprezentowania problemu.

Można to zrobić tak:

W obiekcie stworzyć listę, w której będziesz przechowywać obiekty JTextField:

private ArrayList<JTextField> listaPol = new ArrayList<JTextField>();

a kod akcji przycisku wykonać tak:

gora.removeAll(); //usunie pola z panelu, jednak nadal będziesz miał do nich referencje w kolekcji listaPol.
while (listaPol.size() < iloscPolDoWyswietlenia)
	listaPol.add(new JTextField()); //ta pętla doda nowe obiekty JTextField do posiadanych, jeśli okaże się, że jest ich zbyt mało aby wyświetlić wszystkie wymagane
for (int i = 0; i < iloscPolDoWyswietlenia; ++i)
	{
	//ta petla wykonuje to samo co Twoja, czyli dodaje obiekty do panelu gora, ale nie tworzy nowych, tylko korzysta z już utworzonych w tym, lub wcześniejszych wywołaniach tej akcji.
	JTextField pole = listaPol.get(i);
	pole.setText("area: " + i);
	gora.add(pole);
	}

Nie wiem, czy nie istnieją nawet klasy ułatwiające korzystanie z takiej puli obiektów, ale nie miałem na razie okazji z czegoś takiego korzystać, więc w tej kwestii ewentualnie niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni.

Upraszczając powyższy wywód, aby uzyskać coś podobnego w Twoim przykładowym kodzie, wystarczy:

  1. Obiekty JTextField zamiast w akcji przycisku, utworzyć w konstruktorze klasy Main:
                for (int i = 0; i < tx.length; ++i) {
                    tx[i] =  new JTextField();
  1. W akcji skorzystać z wcześniej utworzonych obiektów:
gora.removeAll();
for (int i = 0; i < tx.length; ++i)
	{
	tx[i].setText("area: " + i);
	gora.add(tx[i]);
	}

Tyle, że w tym przypadku podczas powiększania tablicy musiałbyś zadbać o przepisanie referencji, więc wygodniej jest użyć listy.

0

jeżeli stworzę textField'y
for (int i = 0; i < tx.length; ++i) {
tx[i] = new JTextField();
}
w konstruktorze to od razu po pojawi mi się ich określona liczba...
Natomiast gdy odpalam program - nie znam jeszcze ich liczby :)
Oczywiście dla tej wersji którą napisałem w pierwszym poście taka opcja pasowałaby jak najbardziej :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1