Witam ! ,
Mam do napisania prostą implementację gry w życie , tylko jej najprostsze zasady tj. :
- jeśli żywy osobnik ma co najwyżej jednego żywego sąsiada, to umiera z samotności.
- jeśli żywy osobnik posiada co najmniej czterech żywych sąsiadów, to umiera z przeludnienia.
- jeśli żywy osobnik posiada co najmniej dwóch i co najwyżej trzech żywych sąsiadów, to przeżywa.
- w pustej kratce rodzi się życie, jeśli sąsiaduje ona z dokładnie 3 kratkami zawierającymi żywe osobniki.
Jednakże planszę muszę zaimplementować inaczej niż na liście / tablicy , tj. np. drzewo , tablica haszująca ,struktura ma być nieograniczona przestrzennie.
Mógłby ktoś podpowiedzieć jak to mogę zrealizować ?
Myślałem nad drzewem gdzie dzieci to sąsiedzi , lub tablicą haszującą gdzie hashcode to jakaś funkcja gdzie argumentem jest pozycja na planszy(wiersz, kolumna ) .