Witam. Chciałabym to co rysuje zapisać do pliku.

Chciałam użyć coś takiego, gdzie PanelSterujacy to nazwa klasy prywatnej na ktorej rysuje:

Do zapisu pliku:

JFileChooser pliki = new JFileChooser("."); 
                if (JFileChooser.APPROVE_OPTION==pliki.showSaveDialog(this)) 
                try 
                { 
                    PanelRysujacy.SaveFile(pliki.getSelectedFile()); 
                } 
                catch (Exception ex) 
                { 
                    System.out.println("Problemy z zapisem"); 
                } 

Do odczytu pliku:

                JFileChooser pliki = new JFileChooser("."); 
                if (JFileChooser.APPROVE_OPTION==pliki.showOpenDialog(this)) 
                try 
                { 
                   PanelRysujacy.ReadFile(pliki.getSelectedFile()); 
                   setMaximumSize(new Dimension(400,300)); 

                    sp.doLayout(); 
                    pack(); 
                } 
                catch (Exception ex) 
                { 

                } 

Oczywiscie w klasie PanelRysujacy jest funkcja rysujaca obrazek, gdzie :

BufferedImage bi;

        public void paintComponent(Graphics g) 
        { 
            g.drawImage(bi, 0, 0, null); 
        } 

Mógłby mi ktos napisac jak ma wygladac kod funkcji SaveFile i ReadFile? Zeby zapisac i czytac pliki jpg, gif, bmp?

Bede bardzo wdzieczna.