Witam!
Postanowiłem postawić trochę cięższe zadanie przed sobą.
Otóż - chcę napisać grę kółko-krzyżyk, na planszy 9x9, czyli składającą się z 81 pól. żeby nie było bezsensownie (tzn, że będzie wygrywal te co ułoży obok siebie 3 czy 9 symboli) postanowiłem, że grę będzie wygrywał gracz, który ułoży 5 pól obok siebie.
Wcześniej stworzyłem grę kółko-krzyżyk, myślącą, o 3 poziomach trudności, ale w c++, w dodatku tekstowym.
a więc
Cele:
-stworzenie planszy 9x9 (albo buttony albo panele, które po kliknięciu będą wczytywać obrazek)
-stworzenie algorytmu sprawdzającego, czy nie ma 5 symboli obok siebie
-stworzenie 2 rodzajów gry - dla 1 i 2 graczy
-stworzenie do gry z komputerem dwóch poziomów trudności. jeden z nich będzie łatwy i będzie opierał się na funkcji RAND i przypadkowym obstawianiu pól. drugi będzie inteligentniejszy - będzie blokował gracza by nie ułożył 5 w linii, przy tym starając się samemu ułożyc 5 w linii
I teraz kilka pytań:
-czy ktoś z Was spotkał się gdzieś z podobnym tematem?
-jak rozwiązać sprawę AI? spotkal sie ktos kiedys z algorytmem do tego typu gry?
Co mam zrobione:
-plansza (to chyba wiadome)
-system zaznaczania pól gracza (po kliknieciu nastepuje i++, jesli i%2==0, to Button.setText("X"), w przeciwnym razie jest "O". przy okazji dane o kliknieciu wpisuje do tablicy jednowymiarowej, o 81 elementach rownych 0. jesli przycisk zostanie klikniety, komorka w tablicy odnoszaca sie do tego butona przybiera wartosc "1" i nie pozwala na zmiane textu w buttonie
Czekam na wszelkie propozycje, może mi oświecicie drogę :)