Programowanie obiektowe - programik problem

0

tresc zadania"

Hierarchia klas :
Figura :: (kolor, gestosc)
Kolo :: (promien)
Walec (wysokosc)
Kula (wysokosc)
Kwadrat :: (dl. boku)
Szescian
Prostopadloscian (wysokosc)

  • pole, objetosc, itd.
    takie klasy z takimi atrybutami i funkcjami

jestem laikiem i niepotrafie jak na razie tego ogarnąć....

proszę o pomoc ponieważ nie chce dostać banialuka, za co z góry dziękuje...

0
class Figura {
  public int kolor;
  public double gestosc;
}

class Kolo extends Figura {
  public double promien;
}

/* ... */

nie podales zakresu widzialnosci atrybutow, wiec dalem public. Z reszta powinienes sobie sam poradzic ;>

0

system.out.println("Kolo: Pole="+3,14r^2+"Obwod="+23,14*r)
itp pod każdą klasa, ale jak jeszcze zadeklarowac r i długości boków i w którym miejscu ??

jak rozumiem program ma wyliczac obw, pole, v itp

0

Miałeś system wejścia/wyjścia, czy dane wprowadzacie "na sztywno". Piszecie w BlueJ i tam testujecie poszczególne metody, czy po prostu tworzycie kod. Pokaż co napisałeś, czego dokładnie nie rozumiesz.
Do wyświetlania pola, objętości itp, rozsądniej byłoby stworzyć w klasie Figura metodę pole, która jako parametr przyjmuje wyliczoną wartość, podobnie z objętością.
np

public void pole(double pole){
System.out.println("pole to"+pole);
}

Trochę mniej pisania i większa funkcjonalność.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1