Swing, dzwiek

0

Witam. Jak odtworzyc dzwiek w aplikacji Swingowej. W apletach jest metoda getAudioClip, a w Swingu pewnie jakas klasa/obiekt. Moze ktos napisac jak sie nazywa + podac przyklad dzialania. Thx

0

zrób sobie klase:

public class AePlayWave extends Thread {

	private String filename;

	private Position curPosition;

	private final int EXTERNAL_BUFFER_SIZE = 524288; // 128Kb

	enum Position {
		LEFT, RIGHT, NORMAL
	};

	public AePlayWave(String wavfile) {
		filename = wavfile;
		curPosition = Position.NORMAL;
	}

	public AePlayWave(String wavfile, Position p) {
		filename = wavfile;
		curPosition = p;
	}

	public void run() {

		File soundFile = new File(filename);
		if (!soundFile.exists()) {
			System.err.println("Wave file not found: " + filename);
			return;
		}

		AudioInputStream audioInputStream = null;
		try {
			audioInputStream = AudioSystem.getAudioInputStream(soundFile);
		} catch (UnsupportedAudioFileException e1) {
			e1.printStackTrace();
			return;
		} catch (IOException e1) {
			e1.printStackTrace();
			return;
		}

		AudioFormat format = audioInputStream.getFormat();
		SourceDataLine auline = null;
		DataLine.Info info = new DataLine.Info(SourceDataLine.class, format);

		try {
			auline = (SourceDataLine) AudioSystem.getLine(info);
			auline.open(format);
		} catch (LineUnavailableException e) {
			e.printStackTrace();
			return;
		} catch (Exception e) {
			e.printStackTrace();
			return;
		}

		if (auline.isControlSupported(FloatControl.Type.PAN)) {
			FloatControl pan = (FloatControl) auline
					.getControl(FloatControl.Type.PAN);
			if (curPosition == Position.RIGHT)
				pan.setValue(1.0f);
			else if (curPosition == Position.LEFT)
				pan.setValue(-1.0f);
		}

		auline.start();
		int nBytesRead = 0;
		byte[] abData = new byte[EXTERNAL_BUFFER_SIZE];

		try {
			while (nBytesRead != -1) {
				nBytesRead = audioInputStream.read(abData, 0, abData.length);
				if (nBytesRead >= 0)
					auline.write(abData, 0, nBytesRead);
			}
		} catch (IOException e) {
			e.printStackTrace();
			return;
		} finally {
			auline.drain();
			auline.close();
		}

	}

}

A wywołujesz tak: new AePlayWave(sciezka+"dzwiek.wav").start();

To oczywiscie tyczy sie waw, co do innych nie wiem pewnie trzeba jakies kodery implementoac

0

A ja mam pytanie, jak zapetlic dzwiek? No i jak przerwac na zadanie? Tzn, ze np gracz przegrywa i muzyka w tle powinna sie przerwac.

Z gory dzieki za pomoc :)

0

Przepraszam za odświeżenie wątku. Mam kłopot z tym kodem co napisał kolega przede mną.

Jak wyłączyć lecącą muzykę w aplikacji przy wykorzystującej ten kod jeśli...

AePlayWave sound = new AePlayWave("mainTheme");


...

sound.stop();

...nie działa?

0

Kod @Eiten'a jest mocno udziwniony.

URL url = new URL("file:"+name);
AudioClip clip = Applet.newAudioClip(url);
...
//w zależności od potrzeby
clip.play();
clip.loop();
clip.stop();

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1