Mam napisać aplikacje która będzie renderowała scenę jak w w.w grze:)
"gra" ma się składać z labiryntu bazującego np na tablicy z wartościami 0 ,1 i 2, gdzie 0 to przejście 1 to ściana a 2 wyjście. poruszamy się strzałkami, nie mogę używać OpenGL oraz ściany maja być naturalne (perspektywa człowieka z pierwszej osoby)
i moje pytanie
Gdzie się kierować? Java3d ? może ktoś posiada jakiegoś dobrego tutka?
Zainstalowalem java3d 1.5 i program nie chce sie skompilowac. (nie widzi pakietow). właczylem i wyłaczyłem JSK i dalej nic
import java.awt.*;
import javax.swing.*;
import javax.media.j3d.*;
import com.sun.j3d.utils.universe.*;
import com.sun.j3d.utils.geometry.*;
/**
* This is the main class of the hello Java3D demo.
*/
public class HelloJava3D extends JFrame {
public HelloJava3D() {
GraphicsConfiguration config = SimpleUniverse
.getPreferredConfiguration();
Canvas3D canvas3D = new Canvas3D(config);
BranchGroup scene = createSceneGraph();
scene.compile();
// SimpleUniverse is a Convenience Utility class
SimpleUniverse simpleU = new SimpleUniverse(canvas3D);
// This moves the ViewPlatform back a bit so the
// objects in the scene can be viewed.
simpleU.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform();
simpleU.addBranchGraph(scene);
getContentPane().add(canvas3D,BorderLayout.CENTER);
} // end of HelloJava3D (constructor)
public BranchGroup createSceneGraph() {
// Create the root of the branch graph
BranchGroup objRoot = new BranchGroup();
// Create a simple shape leaf node, add it to the scene graph.
// ColorCube is a Convenience Utility class
objRoot.addChild(new ColorCube(0.4));
return objRoot;
} // end of createSceneGraph method of HelloJava3D
public static void main(String[] args){
JFrame frame=new HelloJava3D();
frame.setTitle("Hello Java3D");
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.setBounds(0,0,400,300);
frame.setVisible(true);
}
} // end of class HelloJava3D