Wolfenstein w Javie :)

0

Mam napisać aplikacje która będzie renderowała scenę jak w w.w grze:)
"gra" ma się składać z labiryntu bazującego np na tablicy z wartościami 0 ,1 i 2, gdzie 0 to przejście 1 to ściana a 2 wyjście. poruszamy się strzałkami, nie mogę używać OpenGL oraz ściany maja być naturalne (perspektywa człowieka z pierwszej osoby)

i moje pytanie
Gdzie się kierować? Java3d ? może ktoś posiada jakiegoś dobrego tutka?

Zainstalowalem java3d 1.5 i program nie chce sie skompilowac. (nie widzi pakietow). właczylem i wyłaczyłem JSK i dalej nic

import java.awt.*;
import javax.swing.*;
import javax.media.j3d.*;
import com.sun.j3d.utils.universe.*;
import com.sun.j3d.utils.geometry.*;

/**
 * This is the main class of the hello Java3D demo.
 */
public class HelloJava3D extends JFrame {
  public HelloJava3D() {
    GraphicsConfiguration config = SimpleUniverse
        .getPreferredConfiguration();
    Canvas3D canvas3D = new Canvas3D(config);

    BranchGroup scene = createSceneGraph();
    scene.compile();

    // SimpleUniverse is a Convenience Utility class
    SimpleUniverse simpleU = new SimpleUniverse(canvas3D);

    // This moves the ViewPlatform back a bit so the
    // objects in the scene can be viewed.
    simpleU.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform();

    simpleU.addBranchGraph(scene);
    
    getContentPane().add(canvas3D,BorderLayout.CENTER);
  } // end of HelloJava3D (constructor)

  public BranchGroup createSceneGraph() {
    // Create the root of the branch graph
    BranchGroup objRoot = new BranchGroup();

    // Create a simple shape leaf node, add it to the scene graph.
    // ColorCube is a Convenience Utility class
    objRoot.addChild(new ColorCube(0.4));

    return objRoot;
  } // end of createSceneGraph method of HelloJava3D
  
  public static void main(String[] args){
    JFrame frame=new HelloJava3D();
    frame.setTitle("Hello Java3D");
    frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
    frame.setBounds(0,0,400,300);
    frame.setVisible(true);
  }
} // end of class HelloJava3D
0
lukasgt napisał(a)

i program nie chce sie skompilowac.
Hmm... a biblioteki są uwzględnione w buildpath'u?

0

"Windows

To install the Java 3D API on Windows, download the binary installer and then execute it, by double-clicking on the j3d-1_5_2-windows-i586.exe (or j3d-1_5_2-windows-amd64.exe) icon. "

zrobilem to co kazali. uzywam notepad++
nic nie mowie "how to" zeby ustawiać ścieżki

0

Jesteś pewien, że problem tkwi w tym, że kompilator nie widzi pakietów. Trochę to dziwne, bo podczas instalacji pakiety te zostały dodane do zbioru bibliotek domyślnych, których nie trzeba dodawać do classpatha.

0

http://132.187.25.13/home/?category=Download&page=InstallJava3D
ściągnąłem ten przykład i wyswietla mi sie ta kostka . pytanie: mam te pakiety czy nie ? ;/

Czy w uzyciu swinga daloby sie zrobić imitacje w.w gry?

0

U mnie ten twoj program wyświetla czerwony kwadrat na czarnym tle. http://szablony.freeware.info.pl/background.html

0

Należy wciągnąć biblioteki:

  • j3dcore.jar
  • j3dutils.jar
  • vecmath.jar na ścieżkę

oraz ścieżkę do bibliotek na PATH:

  • j3dcore-d3d.dll
  • j3dcore-ogl.dll
  • j3dcore-ogl-cg.dll
  • j3dcore-ogl-chk.dll

aby je system widział.

0

Java 3d nie jest rozwijana od około roku.
Alternatywą jest jMonkeyEngine:

http://www.jmonkeyengine.com/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1