drawImage, ImageIcon i JPanel

0

Witam,
mam kilka pytan:

  1. Mając cos takiego: Java:
void metoda(){ 
       BufferedImage foto = new BufferedImage( ....); 
       Graphics fotolotto = foto.getGraphics(); 
       fotolotto.drawImage( ...); 
}

W jaki sposob moge to wrzucic na JPanel nie tworzac klasy dziedziczacej po JPanel tylko powiedzmy przez obiekt klasy JPanel: Java:
JPanel obiekt = new JPanel();

  1. W jaki sposob mozna ustawic pozycje fotki na JLabel nie uzywajac drawImage, uzywajac metody setIcon(....);/ mowiac o pozycji mam na mysli powiedzmy ustawienie fotki na samym srodku jLabel
0

Pytanie pierwsze nieaktualne, bo nie da rady dodac metody do klasy nie dziedziczac po niej, pomijajac zmiane klasy podstawowej czyli JPanel, pytanie drugie nadal aktualne

0

No niby tak ale no/ona nie dal tutaj frame czy panelu zeby zobaczyc ze to jest z javy mysle ze to nie z javy, w kazdym razie mam identyko i wyswietla mi sie przy lewej krawedzi labela, a chce miec mozliwosc umieszczania tego gdziekolwiek na labelu, ze lewy gorny rog fotki znajduje sie na pozycji x,y tak jak w drawImage.
Albo inaczej jesli nie ma mozliwosci z JLabel tak zrobic to:
Mam JPanel jako form swoje form w netbeans, mam tam napisac jeszcze jedna metode paint, w niej dac drawImage i wywolac jak w innej klasie gdzie bedzie mi potrzebna ? Bo nie do konca rozumiem zasady dzialania tego paint, pisze sie ta metode w niej drawImage i nigdzie sie jej nie wywoluje a niby rysuje

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1