witam wszystkich :)
mam do napisania na zaliczenie program. mianowicie arkanoid. w C++ napisałem go bez problemu :) ale w javie za cholerę mi nie wychodzi. zaczełem już pisać ale to co udało mi sie stworzyć to nic w porownaniu z tym co musi być w projekcie koncowym.
na razie mam tyle:
import java.awt.;
import java.awt.event.;
import java.awt.Color;
import java.awt.event.MouseListener.;
import javax.swing.;
class wojciechowicz extends Frame implements WindowListener,ActionListener
{ Label napis;
public arkanoid()
{
setLayout(null);
addWindowListener(this);
setSize(800,600);
setBackground(Color.gray);
dodajPilka();
setResizable(false);
setVisible(true);
dodajMenu();
napis = new Label("test");
napis.setBounds(115,90,90,20);
this.add(napis);
napis.setVisible(true);
Button Paletka = new Button("");
this.add(Paletka);
Paletka.setBounds(340,540,150,20);
Paletka.setVisible(true);
addWindowListener(this);
}
public void autor()
{
Frame okno = new Frame();
okno.setLayout(null);
okno.setBackground(Color.gray);
okno.setBounds(200,200,300,300);
okno.setVisible(true);
Button OK = new Button("OK");
OK.setVisible(true);
OK.setBounds(100,250,100,30);
okno.add(OK);
OK.addActionListener(this);
Label napis1 =new Label("Gra Arkanoid \n versja 1.0");
napis1.setVisible(true);
napis1.setBounds(80,50,200,200);
okno.add(napis1);
}
public void dodajMenu()
{
MenuBar mb = new MenuBar();
Menu menu1 = new Menu("Gra");
menu1.addActionListener(this);
MenuItem menu1Item1 = new MenuItem("Nowa");
MenuItem menu1Item2 = new MenuItem("Pauza");
MenuItem menu1Item3 = new MenuItem("Wyjście");
menu1.add(menu1Item1);
menu1.add(menu1Item2);
menu1.add(menu1Item3);
Menu menu3 = new Menu("Pomoc");
menu3.addActionListener(this);
MenuItem menu3Item1 = new MenuItem("Pomoc");
MenuItem menu3Item2 = new MenuItem("Autor");
menu3.add(menu3Item1);
menu3.add(menu3Item2);
mb.add(menu1);
mb.add(menu3);
setMenuBar(mb);
}
public void dodajPilka()
{
JRadioButton rb1 = new JRadioButton("abc", true);
ButtonGroup bg = new ButtonGroup();
bg.add( rb1 );
rb1.setVisible(true);
rb1.setBounds(400,400,30,410);
}
public static void main(String args[])
{
new arkanoid();
}
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
String cmd = e.getActionCommand();
if("OK".equals(cmd))
{
}
else if("Save".equals(cmd))
{
napis.setText("Przygotowanie do zapisu");
}
else if("About".equals(cmd))
{
napis.setText("StarY se sobie menu skrobie");
}
else if("Pomoc".equals(cmd))
{
autor();
}
else if("Exit".equals(cmd))
{
dispose();
}
}
public void mouseMoved(MouseEvent me)
{
int mouseX=me.getX();
int mouseY=me.getY();
napis.setText(""+mouseX);
}
public void windowClosing(WindowEvent e)
{
System.exit(0);
}
public void windowClosed(WindowEvent e){}
public void windowOpened(WindowEvent e){}
public void windowIconified(WindowEvent e){}
public void windowDeiconified(WindowEvent e){}
public void windowActivated(WindowEvent e){}
public void windowDeactivated(WindowEvent e){}
}
mam już tego dość zawsze cos nie działa...
;-(
jak to w kazdym typowym arkanoidzie powinna być piłka jakaś podstawka do odbijania. jakieś 3 rzędy klocków do zbicia i licznik żyć i punkty. jeśli ktoś byłby tak miły i napisał resztę programu bo ja już nie wyrabiam ;-(
najlepiej gdyby sterowanie odbywało sie za pomocą myszki a ruchy piłki były opisane w timerach. co do kolizji to nawet nie mam pomyslu. Aha i wszystko musi być zrobione pod TextPada inaczej nie zostanie zaliczone :(
ludzie ratujcie :)