Mam nastepujący problem:
Jak załadować obrazek, żeby tworzył tło aplikacji.
Mój program to utworzenie publicznej klasy -> następnie frame -> następnie JPanel na którym chcę umieścić obrazek.
Mam nastepujący problem:
Jak załadować obrazek, żeby tworzył tło aplikacji.
Mój program to utworzenie publicznej klasy -> następnie frame -> następnie JPanel na którym chcę umieścić obrazek.
Proszę o odpowiedź, jak załadować bitmapę.
Przyłączam się do pytania ;)
Narysuj bitmape na JPanelu:
class MyJPanel extends JPanel{
//przeladoj metode paintComponent
@Override
protected void paintComponent( Graphics g ){
super.paintComponent( g );
Image im = getToolkit().getImage("SCIEZKA/DO/TWOJEGO/ZDJECIA");
g.drawImage( im, 0, 0, this );
}
}
Narysowales wlasnie tlo na swoim panelu glownym, nastepne panele ktore bedziesz dodawal do glownego ustaw jako przezroczyste - panel.setOpaque(false).