tło w około piiłki

0

Mam taki problem , Wczytuje tło gry do panela (tzna jakiś obrazek.jpg wczytuje do panela) a jak wczytam sobie piłeczke która po tym tle się odbija to ona się odbija wraz ze swojim tłem tzn. piłeczka jest niebieska i okrągła ale obrazek z tą piłeczka ma białe tło i to białe tło odbija się z niebieską piłeczka po czarnym tle , i strasznie to zle wyglada . Wie ktoś jak to zrobić żeby widoczna była tylko niebieska piłka bez swojego białego tła na tym czarnym tle . (kolory podałem przykładowe żeby przedstawić jak najlepiej problem ) Z góry dzięki

0

A mozesz zrobic obrazek pilki PNG z przezroczystoscia tla?
Jesli nie, to musisz raczej nie rysowac calego obiektu (pilki), tylko obrac sobie jakies wspolrzedne itp, i wycinac pilke z obrazka, i dopiero to rysowac. Np, jak pilka jest kolem, a obrazek to kwadrat, pilka znajduje sie na srodku, i srednica pilki == bok kwadratu, to latwo wyrysowac kolo wypelnione obrazkiem (sama pilka).

0

Innym sposobem jest stworzenie sobie z tego obrazka takiego, który posiada kanał alfa (przezroczystość) i jeżeli tło jest w jednym kolorze, to ustawienie pikseli obrazka zawierających ten kolor na pełną przezroczystość i dopiero wtedy malowanie tego obrazka na panelu. Jest to dokładnie to samo co stworzenie gotowego gifa lub png z całkowicie przezroczystym obszarem poza piłką. Co wygodniejsze i łatwiejsze do zrobienia musisz sam zdecydować.

0

Wielkie dzieki chłopaki zrobiłęm sobie z tego zdjecia wczesniejszego zdjecie w formacie png :) i dziala :) wielkie dzieki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1