wczytywanie pliku / reprezentacja danych

0

Witam,
Mam zamiar napisać program, który będzie miał za zadanie:

  1. wczytać plik
  2. skompresować plik zaimplementowanym algorytmem
  3. zapisać skompresowany plik

Wczytać plik tekstowy nie będzie trudno. Jednak, jak wygląda sprawa z plikami graficznymi? W jaki sposób wczytać np. takiego tiffa i jak uzyskać postać potrzebną do umożliwienia kompresji (jakies liczby reprezentujące plik).

A może jakie klasy, które umożliwia mi wczytywanie dowolnych plików?

pozdrawiam

0

Klasa FileInputStream.

0
Koziołek napisał(a)

Klasa FileInputStream.

Moj algorytm dziala juz dla plikow tekstowych, a scisle rzecz ujmujac tylko dla plikow txt. Dalej nie wiem jak przy pomocy tej klasy:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/
mozna np. z pliku bmp uzyskac nadajacy sie do przetwarzania (kompresji) ciag informacji. Taki ktory po dekompresji bedzie dzialal prawidlowo.

0

Polecam przeczytać dokumentację klasy BufferedImage. Obraz składa się z kilku poziomów dostępu do danych. np. rastra, palety, układu kolorów itd. Żeby móc przetwarzać obrazy trzeba najpierw wiedzieć czym one są. Przydatna też byłaby dowolna książka do Javy traktująca o grafice.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1