GUI- ręcznie czy przy pomocy programu ?

0

Witam, chciałbym prosić o radę. Więc sprawa wygląd następująco: pisze prace inżynierska z kolega, jest to program zajmującymi się pewnymi aspektami finansowymi, piszemy go w javie, korzystamy ze swinga. Problem polega na tym, że ja generalnie "cale GUI pisze ręcznie" tzn. nie korzystam z jakiegoś builder'a np. w netbeans. Kolega, z którym pisze prace, generalnie woli korzystać z netbeans'a i jego funkcji budowy interfejsu. Ja generalnie nie chce z tej możliwości korzystać (chociaż oczywiście sprawdzałem jak to wygląda i wiem, ze generalnie rzecz biorąc, da się dużo szybciej osiagnąć zadowalające wyniki). Z drugiej strony, niewiele się można nauczyć pisząc program z graficznym interfejsem w ten sposób (przynajmniej ja tak uważam). Pisząc program przy użyciu swinga sporo się nauczyłem, korzystałem z wielu tutoriali jak i z dokumentacji. Natomiast korzystając z gotowego rozwiązania obawiam się, ze relatywnie niewiele bym się nauczył. Teraz nie chce za bardzo przechodzić całkowicie na "automatyczne" pisanie interfejsu ponieważ nie po to się tyle uczyłem żeby teraz nie korzystać ze swojej wiedzy, Czy warto dalej poznawać swinga? Może lepiej jest od razu korzystać z jakiegoś gotowego narzędzia bo w przyszłości i tak nikt nie pisze samodzielnie interfejsów??

PS.Oczywiście, jestem raczej początkującym programistą ;)

0

Pisz ręcznie.

Dobra tyle propagandy, bo jestem zwolennikiem ręcznego robienia GUI.

Do rzeczy. Jeżeli GUI ma być tylko po to by było i nikt nie będzie wnikał w zasady jego działania (nie podlega ocenie) to można je wyklikać. Jeżeli chcesz się czegoś nauczyć i masz czas (dużo czasu) to pisz ręcznie.
Metoda pośrednia napisz ręcznie, a jak coś nie idzie to wyklikaj i po problemie.

0

@Koziołek, moje odczucia są inne: ręcznie da się zrobić wszystko, natomiast nie wszystko da się wyklikać.
dołączam sie do propagandy - tylko ręcznie
pozdrawiam

0

Moim zdaniem najlepiej zaczac od guibuildera, zeby poznac mniej wiecej jakie sa komponenty i ich mozliwosci. Potem duzo latwiej przerzucic sie na reczne pisanie gui.

0

Takze sie dolaczam - recznie !

0

Wygląda na to, że pozostane przy ręcznym pisaniu GUI, szkoda, że raczej kolegi do tego nie przekonam (jest zafascynowany możliwościami netbeans'a w tym względzie). Dlatego po prostu wydzielimy części programu i każdy będzie pisał tak jak mu się to podoba.

Pozdrawiam.

0

Najgorsza możliwość. Jeżeli w zespole nie będzie pewnej konwencji to w pewnym momencie projekt w warstwie GUI będzie bardzo rozlazły i trudny do opanowania. A nuż przyjdzie ci poprawiać kod kolegi, albo na odwrót...

0

A ja mam odmienne zdane - pisanie reczne GUI to jest katorga, o wiele bardziej wole sobie to wyklikac w NB, swietny jest do tego, zaprawde powiadam Wam. Pozniej mozesz kod poczyscic jak Ci sie chce. Nie wspomne o tym ile czasu to zaoszczedza, SWING potrafi byc upierdliwy i niewygodny. Ogolnie pisanie GUI to badziew jakich malo, nienawidze tego robic i na szczescie zadko musialem.
Skoro tak ludzie nie lubia narzedzi upraszczajacych prace to moze wszyscy przesiadzmy sie na notepad czy inne vi i smigajmy kod z pamieci, tylko korzystajac z api?
Nie zrozumcie mnie zle, sam jak zacyznalem pisac GUI to pisalem to recznie "zeby sie nauczyc", tylko z perspektywy stwierdzam ze to czas zmarnowany poniewaz nie korzystam z tej umiejetnosci (chociaz bylo to tak dawno ze pewnie wiecej niz JButton to ja nie utworze).

0
inaczej napisał(a)

A ja mam odmienne zdane - pisanie reczne GUI to jest katorga, o wiele bardziej wole sobie to wyklikac w NB, swietny jest do tego, zaprawde powiadam Wam. Pozniej mozesz kod poczyscic jak Ci sie chce. Nie wspomne o tym ile czasu to zaoszczedza, SWING potrafi byc upierdliwy i niewygodny. Ogolnie pisanie GUI to badziew jakich malo, nienawidze tego robic i na szczescie zadko musialem.

Za każdym razem jak chce w jakiś projekcie wykorzystać jakieś GUI buildery to po paru miechach zawszę dochodzę do tego samego wniosku ze nie wszystko da się wyklinać i potem przepisujemy większość ręcznie. poza tym w większych projektach GUI to tylko szczyt góry lodowej, który zajmuje parę % czasu i lepiej to zrobić raz a dobrze, ręcznie.

inaczej napisał(a)

Skoro tak ludzie nie lubia narzedzi upraszczajacych prace to moze wszyscy przesiadzmy sie na notepad czy inne vi i smigajmy kod z pamieci, tylko korzystajac z api?

"Wszystko powinno się konstruować w sposób możliwie najprostszy, ale nie uproszczony." Albert Einstein

Po prostu niektóre narzędzie upraszczają niektóre sprawy odejmują czasem pewną funkcjonalność, która jest potrzebna w projekcie.

A ogólnie twoja wypowiedź bez sensu.

Porównanie notepada do vim'a to jak porównać kołó do bolida F1. Przez około rok pisałem pewną mniejszą aplikację (~9000 lini kodu) w vim'ie i szło gładko.

Smigajmy kod z pamieci? a masz problem z pisaniem kodu czy z pamięcią. Jak widzę że ktoś programując co linię stawia kropkę i szuka metody, która wydaje mu się że wykona to co chce to mnie szlak trafia. Jak się znasz się na rzeczy to te podpowiadacze to tylko pomagają szybciej długie nazwy metod wypisać. A jak nie wiesz jak pracować z jakąś klasą, pakietem itp. to won do dokumentacji, Indeks->Szukaj i przeczytaj dokładnie z czym to się je bo te podpowiadacze nawet nie mówią 20% co powinieneś wiedzieć.

tylko korzystajac z api? A kto ci zabroni korzystać z czegoś więcej (poza gui builderami). Czy ty myślisz że wytwarzanie softu to tylko korzystanie z API i z GUI builderów?

0

@inaczej akurat vi/vim/emacs mają wsparcie dla javy. GUI budowane ręcznie pozwala na kontrolę tego co i w jakiej kolejności się dzieje.

Dla osób, które nie lubią Swinga niech polubią się z javafx script. GUI buduje się znacznie szybciej i jest to prostsze. Składnie przypomina javascriptowego JSONa i masz fajne featury jak automatyczny binding z modelem.

Może czas o tym napisać kilka słów na 4p...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1