Jak dodać tło lub bitmapę? JAVA!

0

Mam taki oto mój kod programu:

import java.awt.*;
import javax.swing.ImageIcon;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
import java.awt.image.BufferedImage;
import java.util.Timer;
import java.util.TimerTask;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;


public class BufferedAnimate extends JFrame {
	
public BufferedAnimate()
{
	setTitle("Bitmapa");
	setBackground(Color.red);
	setSize(900,600);
	setVisible(true);
	go();	
}

  private static int DELAY = 300;
  Image buffer;
  Dimension oldSize;
  Insets insets;
  Color colors[] = { Color.BLACK, Color.DARK_GRAY, Color.BLACK, Color.DARK_GRAY,
      Color.BLACK, Color.DARK_GRAY, Color.BLACK, Color.DARK_GRAY, Color.BLACK, Color.DARK_GRAY,
      Color.BLACK, Color.DARK_GRAY, Color.BLACK, Color.DARK_GRAY, Color.BLACK, Color.DARK_GRAY, 
      Color.BLACK, Color.DARK_GRAY};

  public void paint(Graphics g) {

    if ((oldSize == null) || (oldSize != getSize())) {
      oldSize = getSize();
      buffer = new BufferedImage(getWidth(), getHeight(),
          BufferedImage.TYPE_INT_RGB);
    }
    if (insets == null) {
      insets = getInsets();
    }
    int x = insets.left;
    int y = insets.top;
    int width = getWidth() - insets.left - insets.right;
    int height = getHeight() - insets.top - insets.bottom;
    int start = 0;
    int steps = colors.length;
    int stepSize = 360 / steps;
    synchronized (colors) {
      Graphics bufferG = buffer.getGraphics();
      bufferG.setColor(Color.RED);
      bufferG.fillRect(x, y, width, height);
      for (int i = 0; i < steps; i++) {
        bufferG.setColor(colors[i]);
        bufferG.fillArc(x, y, width, height, start, stepSize);
        start += stepSize;
      }
    }
    g.drawImage(buffer, 100, 100, 200, 200, this);
    g.drawImage(buffer, 600, 100, 200, 200, Color.blue, this);

  }

  public void go() {
		  
    TimerTask task = new TimerTask() {
      public void run() {
        Color c = colors[0];
        synchronized (colors) {
          System.arraycopy(colors, 1, colors, 0, colors.length - 1);
          colors[colors.length - 1] = c;
        }
        repaint();
      }
    
    };
    Timer timer = new Timer();
    timer.schedule(task, 0, DELAY);
    setLayout(null);
  }

  public static void main(String args[]) {
   new BufferedAnimate();
 
  }
}

I oto pytanie: Jak dodać do tego kodu bitmapę albo chociaż jakieś tło kolorowe :?:
Kiedy kompiluje wyskakuje mi okno aplikacji a tło jest przezroczyste i widzę okno Eclipse'a zamiast tła :?

Z góry dzięki za wszelką pomoc :)

0

To chyba nie jest błąd kodu ponieważ u mnie są dwa koła obracające się na czerwonym tle :>

0

A jaki masz kompilator?
Wiem te koła są na czerwonym tle. Ale czy czerwone tło jest w całym oknie aplikacji?

0

Tak w całym, NetBeans

0

Napisałeś metodę paint(..) i ona robi dokładnie to co jej kazałeś - rysuje dwa kwadraty.

    g.setColor(Color.YELLOW);
    g.fillRect(0,0,900,600);
    // powyższe dwa wiersze możesz (i powinieneś) zastąpić ustawieniem własnego tła
    g.drawImage(buffer, 100, 100, 200, 200, this);
    g.drawImage(buffer, 600, 100, 200, 200, Color.blue, this);

pozdrawiam

0

Dzięki bogdans ;-)

Ale wie może ktoś jak załadować do okna aplikacji jakąś bitmapę? ;-)

0

Rysujesz tak:

   g.drawImage(tlo,0,0,900,600,this);

Odczytujesz tak:

BufferedImage tlo=new ImageIO.read(new File("....."));

Nie wiem jakie formaty są dopuszczalne, ja czytałem JPG, GIF i PNG.
pozdrawiam

0

Dzięki bogdans ale kurcze coś mi jeszcze nie działa do końca. Importowałem bibliotekę:

import java.io.File;
import java.awt.image.BufferedImage; 

Ale wyskakuje jeszcze błąd:
ImageIO.read cannot be resolved to a type Nie wiem co z tym zrobić? :/

0

Zamiast

new ImageIO.read(new File("....."));

daj

ImageIO.read(new File("....."));
0

Nic to nie dało :-( teraz wyskakuje błąd:

Unhandled exception type IOException

Ale działa jeśli zrobię to tak:

 BufferedImage tlo;
	try {
		tlo = ImageIO.read(new File("src/but.gif"));
		g.drawImage(tlo,0,0,900,600,this);
	} catch (IOException e) {
		e.printStackTrace();
	}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1