Prosta Gra Tekstowa - poczatkujacy.

0

Jestem poczatkujacy w java, niestety nie mam duzo czasu, staram sie caly moj czas poswiecac nauce, ale czesto brakuje tej 25. godziny w danym w dniu :-/

Musze stworzyc prosta gre tekstowa, na zasadzie, wybierz: 1, 2, 3, po wyborze przechodzi sie dalej, tylko niestety nie wiem jak sie do tego zabrac, moze mi ktos pomoze?

Potrzebuje zwyklego schematu, jak to powinno wygladac. Potem juz sobie poradze, ale ten poczatek, na jakiej zasadzie ma przechodzic dalej? Jak stworzyc cos w stylu zdobywania danych przedmiotow, jakiejs zakladki z przedmiotami (moze klasy?)?

Myslalem o czyms takim;

boolean dane = true;
        while(dane) {
            String napis = wej.readLine();
             int wybor = Integer.parseInt(napis);
            switch (wybor){
                case 1:
                    // przechodzi do pokoju nr.1,
                    break;
                case 2:
                    // przechodzi do pokoju nr.2,
                    break;
                case 3:
                     // zdobywasz cos,
                    break;
            }
          dane = false;
        }

Ale jak zrobic by po wybraniu np. 1, pojawial sie nastepny poziom/pokoj. Co zrobic z przedmiotami, zeby pojawial sie napis, zdobyty przedmiot, etc. Nie musi to byc na zasadzie przycisku, moze cos prostrzego, z przejsciem na dany poziom...

Licze na pomoc poniewaz wiem ze sam nad tym bede siedzial pewnie duzo czasu, wiec kazdy pomysl, kazdy post sie moze dla mnie bardzo liczyc :)

A w nagrode postaram sie jakos przeslac <font size="6">piwo</span> poczta polska, myslicie ze realizuja takie niestandartowe przesylki? ;-P

0

W grafice wykorzystuje sie np. drzewa BSC ,grafy itp

EDIT: nie wiem czy masz tylko 2 pokoje i jak wiele ich jest ;) ale jesli to maly programik to zrob macierz reprezentujaca polaczenia a w menu wybieraj tylko prawy pokoj lewy pokoj ...

Poczytaj np tu:
http://binboy.sphere.pl/index.php?show=133
http://www.komires.com/pl/articles/page1-07.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_tree

0

Tzn. wolalbym aby to byla gra, z wieloma mozliwosciami. Pokoi np. minimum 10. Co do algorytmow, to na tyle bym mogl sam napisac, to nie problem. Chodzi mi bardziej o wykorzystanie kodu, jak to ma wygladac, jakis moze schemat? Bo z kodem u mnie najgorzej, a pomysly, algorytmy, to juz mniejszy problem. :)

0

poczytaj/poszukaj tutaj:
http://helion.pl/ksiazki/javtwg.htm
jak sie postarasz to znajdziesz na emule wersje oryginalna w pdf'ie
dodatkowo warto tez czytac to:
http://www.gamedev.pl/
powodzenia!:) pozdrawiam

0

Niestety, emule nie mam bo nie sciagam, tym bardziej skoro z czasem tak krucho :). Na drugiej stronie szukalem, ale z javy wybitnie malo postow. A co do szukania, to nawet na zagranicznych forach/stronach, no i znalazlem pewien opis/tutek stworzenia gry, ale bardzo zaawansowanej, wraz z save'm etc. A mi zalezy na czyms prostym bardzo :) No ale trudno, jezeli ktos bedzie mogl jeszcze pomoc to bede niecierpliwie czekal, a na razie siedze i glowie, bo termin oddania niedlugo. :-(

0

Chodzi o taką jak ta?

http://www.kgbwnatarciu.prv.pl/ :>

?

0

To moze prosty szkic.

Zrob sobie klase pokoj/pomieszczenie. W takiej klasie zdefiniuj wybory takie jak w temacie, czyli pokoj na prawo, pokoj na lewo do gory na dol itp. kazdy pokoj bedzie mogl sie odwolywac/miec powiazanie z innym pokojem, np "pokoj jeden" zmienna "idz w lewo" wskazuje na "pokoj 2" itp.

Teraz tylko bedzie wystarczalo uruchamiac klase ktora wskazuje na dany pokoj.
Jezeli chodzi o przedmioty to powinna wystarczyc jedna klasa. Zrob sobie liste ktora bedzie przechowywala objekty "przedmiot" wtedy jak cos znajdziesz umiescisz na tej liscie, a jak zostawisz czy zuzyjesz to usuniesz.

Teraz pozostajemi tylko przeslac adres zebys mogl piwo wyslac :)

Gdyby cos bylo niejasne pisz, to tak szybko na kolanie robilem

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1