Problem z Pętlą sprawdzającą warunek

0

Stworzyłem pętle do programu która ma sprawdzać czy w danym polu znajduje się cyfra jeżeli nie znajduje sie ma wyswietlic o tym informację. Jest to potrzebne d obliczania figur chodzi o to aby program sie nie wysypał przy tym jak ktoś naciśnie na przycisk, a w polu nie będzie cyfry. W tej petli chodzi mi o to aby sprawdzał:

  • w pierwsze czy jest cyfra
  • w drugiej czy jest cyfra
  • w trzeciej aby nie było nic np do obliczania pola czy obwodu kwadratu:

Mam jakiś błąd nad którym siedzę juz 1,5 godziny za za chiny nie mogę go odnaleźć

class romb implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie) // wykryj zdarzenie - kliknięcie
{
if(a.getText().trim().length()==0){
a.setText("wpisz liczbę");
}
{

else if(b.getText().trim().length()==0){
b.setText("wpisz liczbę");
}
{

else if(c.getText().trim().length()=0){
c.setText("Nieprawidlowy wpis");

}

else
{
Integer.parseInt(a.getText());

}

   }
  
}

}

0

nie podałeś jaki błąd się pojawiam jeśli przekopiowałeś kod nie usuwając z jego środka nic to masz problem z klamrami "{"

0
Rafi1212 napisał(a)

Stworzyłem pętle do programu która ma sprawdzać czy w danym polu znajduje się cyfra jeżeli nie znajduje sie ma wyswietlic o tym informację. Jest to potrzebne d obliczania figur chodzi o to aby program sie nie wysypał przy tym jak ktoś naciśnie na przycisk, a w polu nie będzie cyfry. W tej petli chodzi mi o to aby sprawdzał:

  • w pierwsze czy jest cyfra
  • w drugiej czy jest cyfra
  • w trzeciej aby nie było nic np do obliczania pola czy obwodu kwadratu:

Mam jakiś błąd nad którym siedzę juz 1,5 godziny za za chiny nie mogę go odnaleźć

class romb implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie) // wykryj zdarzenie - kliknięcie
{
if(a.getText().trim().length()==0){
a.setText("wpisz liczbę");
}
{

else if(b.getText().trim().length()==0){
b.setText("wpisz liczbę");
}
{

else if(c.getText().trim().length()=0){
c.setText("Nieprawidlowy wpis");

}

else
{
Integer.parseInt(a.getText());

}

   }
  
}

}

Generalna rada - don't drink and code... Sugeruję robić wcięcia wtedy nawiasy same będą się domykały...

class romb implements ActionListener{ 
      public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie) // wykryj zdarzenie - kliknięcie
      {
         if(a.getText().trim().length()==0) {
            a.setText("wpisz liczbę");
         }
{ // co otwiera ten nawias?

         else if(b.getText().trim().length()==0) {
            b.setText("wpisz liczbę");
         }
  {// a ten?
  
         else if(c.getText().trim().length()=0) {
            c.setText("Nieprawidlowy wpis");

         }


         else {
            Integer.parseInt(a.getText());
         }
       
       }// co zamyka ten nawias?
      
      }
}

A tak dodatkowo - klasy powinny mieć nazwy zaczynające się od wielkiej litery.

HTH

0

Tak tylko chodziło mi o to że:

1 pierwszej pętli sprawdza warunek czy jest liczba
2 w drugiej pętli sprawdza warunek czy jest liczba
3) jeśli są spełnione warunki oblicza wartość a jeśli nie wraca

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1