NetBeans - dodawanie obrazka do projektu

0

Chcę sobie w programie wyświetlić plik *.png i się zastanawiam jak go dodać w NetBeans do projektu aby był w pliku jar. Jak to zrobic?

0

Skopiuj go do podkatalugu src projektu.

0

Wiesz może co jest grane? Mianowicie - Najpierw kompiluje program do plików *.class i w tym samym katalogu daje pliki *.png. Odpalam główną klasę i wszystko działa. Za pomocą NetBeans pakuje te pliki do src i kompiluje do JAR. Obrazek się nie wyświetla :(

0

Po rozpakowaniu tego jara zauważyłem, że w środku jest wszystko co trzeba. Zacząłem analizować program i doSZEDŁem do wniosku, że on szuka tych obrazków poza swoim archiwum. Jak zrobić, żeby program szukał tych plikó wewnątrz archiwum jar?

0

Dokladnie tak jest - program szuka tych plikow w tatalogu z archiwuam, a nie samym archiwum.
Aby wczytywal pliki z archiwum trzeba wywolac metode getResource(), a dokladniej Klasa.class.getResource("plik.png");. (pisze teraz z pamiecu, wiec moge sie mylic)

0

A dla jakiej klasy to wywołać? Jak już to wywołam to będe mógł tworzyć tak przyciski:

JButton button = new JButton("button", "plik.png");

?

0

Poprzednia moja odpowiedź zawierała błąd - metoda getResource() nie jest statyczna, a więc trzeba to zrobić troszkę inaczej, a mianowicie wywołać metodę getClass() instancji klasy. Metode getResource() wywołujesz dla np. dla głównej klasy projektu. Powiedzmy, że Main jest instancją Twojej klasy głównej, a plik.pngto Twój obrazek, więc:

URL imgUrl=Main.getClass().getResource("plik.png");

teraz w imgUrl mamy "url" to tego pliku i z tąd już droga prosta...

0

W jakim pakiecie jest klasa URL?

0

java.net.URL - sama klasa

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1