J# - co to jest???

0

Na stronach M$ natrafiłem na opis tego języka. Przypomina on jakąś starą Javę na platformie .NET. Czy warto się z nim w ogóle bliżej zapoznawać?

0

Bo to jest Java dla .NET. I jedynie przydatna jak potrzebujesz przeportować coś z Javy dla .NET, dla samej Javy lepiej zostać przy Javie, dla .NET lepiej uczyć się C#, który do Javy jest podobny dość.

0

Dzięki za wyjaśnienie!

A i jeszcze mam pytanko jakie IDE do klasycznej Javy jest najlepsze dla początkującego? Czy koniecznie na początku nauki Javy trzeba używać JDK 1.6 czy też wystarczy jakieś starsze JDK 1.5 lub JDK 1.4.2?

PS. Strasznie wam serwer muli i resetuje połączenia [!!!]

0

1.5 wystarczy :] powodzenia

0

IDE czy JDK? jako IDE najlepszy jest Eclipse a javy uzywaj 5, poki stable 6 nie wyjdzie - bo 6 jest duuzo lepsza ;P

pozdrawiam

0

Pouczyłem się trochę Javy ale mam jej już serdecznie dosyć [!!!]

Szczególnie skołowała mnie obsługa strumieni I/O i wątków. Co za jacyś sadyści to wymyślili???

Cześć [!!!]

0

Nie zrazaj sie! Strumienie wbrew pozorom sa na prawde logiczne i jesli zrozumiesz logike ich dzialania, sam stwierdzisz, ze nie moznabylo zrobic tego lepiej!
po pierwsze musisz wiedziec, ze zasada ich dzialania opiera sie na wzorcu projektowym Decorator. Polega on na tym, ze zamiast tworzyc klasy KlasaCzytajacaZPlikuBinarnie, KlasaCzytajacaZPlikuText, KlasaCzytajacaZSocketa itp wystarczy stworzyc klase bazowa np FileInputStream, mySocket.getInputStream() a potem opakowac ja nowymi mozliwosciami! to tak jak w automacie wybierasz kawe, potem wybierasz mala czy duza a nastepnie ze smietanka czy bez! czy nie jest to logiczne?
chcesz czytac z fliku - nie ma problemy - new FileInputStream("plik"); a chcialbys odczytac caly obiekt? juz ie robi - new ObjectInputStream(new FileInputStream("plik")); a moze chcialbys przeczytac tekst metoda readline? Masz taka mozliwosc po opakowaniu swojego strumienia klasa BufferedReader (ktora moze opakowac InputSreamReder ktora z kolei mozna nalozyc na FileInputSream) - proste ;)

pozdrawiam

0
eximius napisał(a)

Nie zrazaj sie! Strumienie wbrew pozorom sa na prawde logiczne i jesli zrozumiesz logike ich dzialania, sam stwierdzisz, ze nie moznabylo zrobic tego lepiej!
po pierwsze musisz wiedziec, ze zasada ich dzialania opiera sie na wzorcu projektowym Decorator. Polega on na tym, ze zamiast tworzyc klasy KlasaCzytajacaZPlikuBinarnie, KlasaCzytajacaZPlikuText, KlasaCzytajacaZSocketa itp wystarczy stworzyc klase bazowa np FileInputStream, mySocket.getInputStream() a potem opakowac ja nowymi mozliwosciami! to tak jak w automacie wybierasz kawe, potem wybierasz mala czy duza a nastepnie ze smietanka czy bez! czy nie jest to logiczne?
chcesz czytac z fliku - nie ma problemy - new FileInputStream("plik"); a chcialbys odczytac caly obiekt? juz ie robi - new ObjectInputStream(new FileInputStream("plik")); a moze chcialbys przeczytac tekst metoda readline? Masz taka mozliwosc po opakowaniu swojego strumienia klasa BufferedReader (ktora moze opakowac InputSreamReder ktora z kolei mozna nalozyc na FileInputSream) - proste ;)

pozdrawiam

Ale ja to wszystko wiem! Do obsługi znaków Unicode są klasy bazowe Printer i Writer a bajtów klasy Input i Output. Potem to się rozwija na typy proste, łańcuchy, pliki, buforowanie różnych żródeł danych i w końcu serializację obiektów dodatkowo tworząc śmieszne wielkorotnie filtrowanie konstruktorów.

Ale na to potrzeba coś ponad 70 klas z bibliotek java.io.* i java.nio.* i do tego znalazłem w ich strukturach trochę niekonsekwencji będacych spadkiem z poprzednich wersji JDK!

Przecież to jest horror[!!!]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1