[Tworzenie dużych projektów]

0

Czesc!
Mam zamiar utworzyc taka wieksza strone www (która będzie zabierała forum,możliwość logowanie,style,możliwość tworznie artykułow i itp), wszystko zamierzam napisc samemu, nie <ort>kokoRZystaćystać </ort>z gotowych skryptów.I teraz mam do was takie pytanie jak zabrać się za tworzenie tak dużej rzeczy, nie chodzi mi jak co napisać tylko jak zabrać się za projektowanie,planowanie ?? Bo zazwyczaj to ja robie raczej male rzeczy, przy których wystarczyło że na kartce sobie z grubsza rozrysuje co robie, i jakoś szło ale jak teraz mam utworzyć taki duży projekt, to nie bardzo wiem jak się za to zabrać :|.

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i rady.

0

Sądzę, że zacząć powinieneś od stworzenia jakiegos enginu, czyli silnika strony zawierającego elementy odpowiedzialne za obsługe bazy danych lub plików - zależy gdzie będziesz przechowywał dane. Nastepnym krokiem to powinno byc stworzenie coś w rodzaju obsługi wtyczek, a na końcu będziesz sobie tworzył oddzielne wtyczki i moduły w postaci systemu logowania, użytkowników, artykułów itd...

0

Bardzo dziekuje za odpowiedz!
Ale mam jeszcze kilka pytan:
1.Jak moglby dzialac taki silnik (czy mialaby byc to klasa czy po prostu jeden plik w ktorym wszystko sie odbywa) ??
2.Jak moznaby zrobic to wczytywanie wtyczek??(Czy dobrym pomyslem jest zrobienie pliku w ktorym beda defniowane/deklarowane wszystkie rozszerzenia, a potem po kolei dodawane)
3.Czy takie rzeczy jak logowanie,forum,sesja,obsluga jakis nisow czy artykulow powinienem uznac jak wtyczki, czy jako takie wieksze moguly wspolgrajace ze soba ?
4.To takie bardzie z php, czym sa wzorce projektowe i czy moglyby sie przydac w moim przypadku ??

0
  1. ściągnij kilka CMSów i zobacz co maja w środku. Jedne wykorzystują zaawansowaną obiektowość dostępną w PHP5 inne działają jeszcze na procedurach...
  2. CodeIngiter ma wtyczki, ale nie wiem czy moge go polecić, bo przypadkiem trafiłem kiedyś na jakiś videotutek i stąd go znam. Ja planowalem to zrobic tak: masz glowna klase request/router, ktora odczytuje z _GETa i _POSTa identyfikator wtyczki i przekazuje jej działanie (przerobioną na wewnętrzny format tablice GPC, itp)
  3. sesja i logowanie to podstawa (chociażby panel admina), reszta (newsy. arty, download, forum, galeria) to wtyczki.
  4. ja korzystam z glowy i zawsze zastanawiam sie nad minusami moich rozwiazan a nie zastanawiam sie specjalnie nad wzorcami. jak dlugo nie znajduje rozwiazania to buszuje po necie. W php jest np. MVC

http://phppl.ezpublish.no/wortal/artykuly/framework/frameworki_dla_php_czyli_wydajne_tworzenie_aplikacji_www/mvc

//edit
http://patterns.quantum-star.com/index.php/Main_Page

0
piotrek88 napisał(a)

male rzeczy, przy których wystarczyło że na kartce sobie z grubsza rozrysuje co robie

przy wiekszych trzeba po prostu wiecej kartek i tez jest ok ;). Tyle, ze projektowanie i wykonywanie trzeba przeplatac ze soba, bo sie potem mozna pogubic w kartkach :D

i jedna przydatna sprawa - o wykorzystaniu mod_rewrite pomysl PRZED rozpoczeciem wykonywania projektu, bo potem to niesamowicie duzo babraniny... A poza przyjaznymi URLami wykorzystanie tego troche uporzadkowuje kod - np. odbior i "cenzura" takich wartosci jak np. identyfikator obiektu, czy identyfikator danej akcji w module jeszcze przed wykonaniem modulu, nie w jego trakcie

0

Polecam uzyc UML-a, w koncu to standard modelowania, czy nie? ;-)

0
othello napisał(a)

Polecam uzyc UML-a, w koncu to standard modelowania, czy nie? ;-)

modelowania? a co ma modelowanie do projektów? jakoś mi to nie pasuje.

a co do używania programowanai strukturalnego czy obiektowego to polecam TEN artykuł

0

SebaZ: W UML-u modeluje się (projektuje) klasy i relacje pomiędzy nimi, a jak się ma odpowiedni program to on sam wygeneruje kod w odpowiednim języku w którym te prototypy klas będą zawarte. Łatwiej jest projektować w UML niż ręcznie zmieniać cały kod, gdy coś okaże się nie takie jak powinno być.

0

dzieki za info. Nie interesowałem się jakoś wzorcami dlatego zmyliła mnie wypowiedź othello

0
Ktos napisał(a)

SebaZ: W UML-u modeluje się (projektuje) klasy i relacje pomiędzy nimi, a jak się ma odpowiedni program to on sam wygeneruje kod w odpowiednim języku w którym te prototypy klas będą zawarte. Łatwiej jest projektować w UML niż ręcznie zmieniać cały kod, gdy coś okaże się nie takie jak powinno być.

Programy tego typu to narzędzia typu CASE niskiego jak i wyskoiego poziomu, ktore sa standardowo uzywane w inzynierii oprogramowania.

0

Polecam artykuł "Planowanie projektu" ( http://www.eioba.com/a842.html )

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1